• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Datejust Lapis

Wi

NLA
2-Faktor
Säljer en mycket ovanlig Rolex Datejust 1601 lapis. Den ultimata sommarklockan!

Skick: Fint skick med tjocka och jämna bandhorn. Lapis-stentavlan är i felfri och är således utan sprickor (vilket är vanligt på Rolex stentavlor). Presidentlänken är tight med tydlig Rolex-krona. Borde passa handleder upp till 19cm omkrets.
Lättare repor och stötar finns som förväntat på en vintageklocka. Enda anmärkningsvärda är en "buckla" på höger bandhorn under kronan.
Serienr/årtal: 4044XX, så från 1975-1976
Tillbehör: Endast klocka och kvitto från Rob gällande packningsbyte.
Funktion: Okänd servicehistorik. Håller tiden bra, med god gångreserv, byter datum vid rätt tid och kronan drar upp urverket mjukt och fint. Packningar bytta hos Rob Engström 2016, fick då höra att urverket var i fint skick utan servicebehov.

Pris:
145' SEK
Byten:
Endast Daydate eller AP RO + mellanskillnad
Villkor: Endast swish-betalning. F2f i Stockholm eller skickas efter betalning. Jag tar ej ansvar för posthanteringen. Det är en begagnad vintageklocka och jag säljer den i befintligt skick. Ingen garanti på funktion.
Referenser: https://klocksnack.se/threads/wi.10305/
Retur: Ingen vid f2f, på köparens bekostnad kan vi göra upp affär hos AD. Skickas klockan är retur enligt överenskommelse och endast för medlemmar med goda referenser (vilket jag bedömer).

Har gott om bilder som kan mailas över.

IMG_4641.JPG
IMG_6013.JPG
IMG_5616.JPG
IMG_6133.JPG
IMG_7511.PNG
 
Topp