• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Datejust till frun - storlek?

Qwerty

Cartier
image.jpeg
image.jpeg
31mm (silver) eller 36mm (svart).
Vilken tycker ni sitter bäst på hennes handled?
Färg mm behöver ni inte ta hänsyn till.
Tacksam för input :)
 

cab

Audemars
2-Faktor
>31mm är för gamla tanter :)

36mm hade jag gått på, känns mer modernt. Annars tycker jag de nya vanliga date 34mm är perfekta. Kommer bli en sådan till min flickvän.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Med tanke på att det alltid ser större ut på bild, och bilderna borde tagits i annat perspektiv än hennes egna (hur den uppfattas på handleden) - så säger jag 36. Lätt.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Bra att 26 och 28 mm inte är med i ekvationen; håller med om att vi där snackar tantvarning.
Tycker 31mm ser klart bäst ut utifrån bilderna.. Har haft samma storleksresonemang med min fru (liten och smal) och i hennes fall sitter 31 mm som en smäck!
 

Lunkan30

Omega
Klassisk vattendelare! Olika beroende på vart och när man ska bära den! Tycker att 36mm är snyggast till vardags men vid tillfälle då man är mer uppklädd så skulle jag säga att 31mm gör sig bäst!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
31! Som självutnämnd expert tycker jag damur ska vara lite mindre, speciellt om hon regelbundet klär upp sig i lite finare klänning. Med 36 ser det lätt ut som om hon bär sin mans klocka
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Bild nummer två är väl ändå en "Date" och inte en "Datejust" således 34mm?

Säger således 34mm då en vanlig 36mm DJ kanske blir lite för köttig
 
Topp