• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Datejust Turn-O-Graph 1625 *Sista chansen, 17k*

aleks

Aka Wi
2-Faktor
BILLIGARE BLIR DET INTE! Sista chansen nu till ytterligare reducerat pris.
Byten aktuella, pengar upp/ner inga problem. Bara att droppa ett PM, öppen för det mesta men inga sura miner om jag avböjer. Breitling är dock inte särskilt intressant.
Bytesvärde samma som försäljningspriset.

Nytt ska in så denna udda fågel får tyvärr lämna. En Rolex Datejust "Turn-o-Graph" med referens 1625 från 1966 i stål och gulguld.

Vof5AOL.jpg


Klockan är i fint skick med en boett som i mina ögon ser relativt nypolerad ut men utan att vara överpolerad. Små repor finns på boettsidorna. Inga dings. Spår av användning finns på claspet. Spår av användning finns även på vridringen.
Boetten mäter 36mm men jag tycker den bärs något större tack vare vridringen.

Tavlan är en lite ovanligare s.k. "Double Swiss". Lumepluppen kl. 1 saknas, alla andra är intakta.
Det finns lite korrosion på visarna samt några få märken/smuts på tavla som jag försökt fånga på bild. Detta är inget jag stört mig på under tiden jag ägt klockan.

Det som finns att anmärka på är:
- små bruna fläckar på datumfönstrets högra kant
- under texten "Datejust" ser man ett litet märke, knappt märkbart
- nära visarna vid kl. 9 är det också ett litet märke
- vid index kl. 7 är det även ett pyttelitet märke vad som ser ut att vara damm

Länken är en rasslig vikt tvåtonslänk med en del stretch, dock inget som stör enligt mig när klockan sitter på armen. Det medföljer 4 extra länkbitar.

Klockan köptes av mig från en tysk handlare där den enligt uppgift precis genomgått en service. Ingen dokumentation på detta finns. Har dock kvitto från Rob E på en del saker som bytts ut, däribland krona, kronhals, packningar, "seucring ring for crystal", plexiglaset m.m. Gångavvikelse och amplitud mättes även upp vid detta tillfälle.

Klockan går bra med stark amplitud och +2,6 s/dag (se bild nedan)

Tillbehör: ytterbox och innerbox (ej korrekta), intyg från den tyska handlaren (ingen gällande garanti), kvitton från Rob E samt extra länkbitar

Pris: 22.500:- 21.500 20.000 18.000 17.000:- inkl. ev. värdefrakt

Klockan och jag finns i Stockholm men den kan även skickas.

Full returrätt om klockan ej motsvarar beskrivet skick. Retur skall ske inom 2 dagar efter den mottagits. Retur bekostas av köparen och skall ske med postens värde fullförsäkrat.

Referenser finns här: https://klocksnack.se/threads/aleks.13447/

Fler bilder kan ordnas och om det är något ni undrar över är det bara att dra iväg ett PM.

46HRy6b.jpg

ic39phs.jpg

S2hHjQa.jpg

84fDrzY.jpg

j50Z1Cq.jpg

wgiaPMa.jpg

GRSKGQo.jpg

RJyY8CP.jpg

f3FaPza.jpg


/Aleks
 
Topp