Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Rolex Day-Date 118238 PRISBUMP

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av thetaliban, 23 november 2015.

1. thetaliban
    Trådstartare

thetaliban Bonde

Klockan i fråga behöver väl knappast någon introduktion. Det är en 2008 i mycket bra skick. Så gott som nyskick.
    Länken (fullängd) och låset är helt fantastiskt välbyggda och ska ej jämföras med äldre day-dates. Det nya låset dök ju som bekant upp 2006 tror jag det var och
    är ett otroligt lyft jämfört med det innan. Har ej cert, men en presidentbox + ytterbox som jag tror är tidsenliga (ej den som visas på bilderna). 9 månaders garanti finns från känd spansk handlare. Klockan tappar 0,1 s per dygn enligt twixt. Värderings/äkthetsintyg från Kaplans medföljer. Bifogar handlarens bilder som han skickade till mig innan leverans (har ingen mobil med tillräckligt bra kamera just nu). EDIT, två nya bilder nedan tagna av undertecknad. Några små hairlines finns på länken. Helhetsintrycket är dock 9,5/10.

IMG_2735.JPG
    IMG_2788.JPG
    118238_1.JPG 118238_2.JPG 118238_3.JPG 118238_4.JPG 118238_5.JPG 118238_6.JPG

Pris: 130000:- Bytesvärde, Nu 125000:- vid försäljning
    Kan i värsta fall ta något form av inbyte. Rolex endast. Helst en DJ TT i fint skick.

Klockan kan skickas på köparens egen risk med tanke på det höga värdet, men det är väl inte att rekommendera antar jag. Följaktligen föredrar jag F2F i Stockholm. Ingen retur då klockan är i princip nyskick och är under garanti.

Senast ändrad: 16 december 2015
    Linkan, Kim, gurta_g och 26 andra gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps