• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Day-Date 1803 -68 *prisbump 22/9 -45k*

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Köpte denna fina DD av här på KS i mitten av juli inför mitt bröllop men har inte burits sedan det tillfället. Med tillåtelse av @Bjoerlin76 återanvänder jag text och bild från tidigare annons.

Pris/bytesvärde: 47k / 45k
Betalning sker med Swish eller banköverföring - pengarna ska vara på kontot innan klockan lämnar.

Retur: Ja, inom 24h. Affär sker F2F. Innerstan/Södermalm

Bytesobjekt: Gärna en fin 5513 eller annan vintage sub. Är öppen för mycket så testa mig. Pengar upp eller ner beroende på objekt.

image-jpeg.309144

image-jpeg.309145

image-jpeg.309146

image-jpeg.309147

image-jpeg.309149

image-jpeg.309150

image-jpeg.309151

image-jpeg.309153

image-jpeg.309153

image-jpeg.309154

image-jpeg.309155


2,07 milj.-serie från ~1968. Riktigt ovanlig tavla, så kallad "five minute track" med siffror var femte minut. Pie-pan såklart. Bara tavlan kostar en del om man får tag på en. Silvrig tavla med svag sunburst, upplevs som vit i de flesta ljus och ibland svagt champagnefärgad.

Förrförra ägaren köpte klockan från en handlare i USA (Matthew Bain) och ska enligt dem ha varit servad, dock inga papper på detta. Klockan fick ett NOS datumhjul med öppna 6/9or och även en ny kronhals. Urverket håller knappa 300 i amplitud, har en gångreserv på ca 47h och går konsekvent ca +10spd. Senast jag kollade slog datumet om strax efter 12 och dagen en liten stund senare. Urverket verkar således må mycket bra.

Tavlan är vad jag kan bedöma helt felfri. Alla lumeprickar finns och de är runda i formen och har en gyllengul färg. Tavlan är helt fri från märken och dylikt. Lumen på visarna är något ljusare. Med starkt UV-ljus i komplett mörker reagerar visarna och prickarna lika, alltså mycket svagt men lika mycket och för en kort stund.

Jämn och tjock boett. Mycket fin. Ett av bandhornen är något polerat på insidan men det syns endast underifrån/snett nedifrån. Se bild. Har lättare hairlines på de polerade ytorna men är fri från djupare repor och dings. Serienummer och refnummer är helt synliga.

Med klockan följer tre bruna skinnband. Det som sitter på är i brunt struts. Vid en snabb affär följer ett grönt och ett blått band med, båda i struts och handgjorda i England. De är ganska tunna och passar klockan mycket bra i mitt tycke.

Referenser: https://klocksnack.se/threads/klocknooben.54371/

Tack KS för annonsplats och ett fantastiskt forum!
 
Senast ändrad:
Topp