• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Day Date 18038

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Till salu min Day Date med så kallad trätavla. Andra benämningar är wood, burlwood, walnut etc.
Kärt barn har många namn..

Det är en referens 18038, som enligt boettlocket med all sannolikhet var en julklappsgåva 1980. Stämmer även överrens med serienumret.

Klockan är i mycket gott skick. Tavlan är felfri och sjukt snygg. Boetten har bra luggar, och inga tydliga märken eller repor. Länken har alla bitar, och har inte mycket till stretch. Kronan på spännet är väldigt tydlig.
Glaset har lite smånagg i kanten, som inte syns eller påverkar.

Kommer i en presidentbox, som inte är original till klockan. Inga andra tillbehör.

Ingen uppgift om urverket, men jag har under de månader jag ägt klockan inte upplevt någon gångavvikelse. Vrider upp mjukt osv.

Klockan kom till mig via en forummedlem som köpte den av handlare. De två översta, samt sista bilden är lånade.

Pris: 75 400:-

Klockan finns i Göteborg. Kan såklart skickas.
Byten kan eventuellt vara intressant.
(Fler bilder kan ordnas)

Retur inom 48h efter mottaget, om klockan inte är i samma skick som beskrivet.








 
Topp