• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Day-Date 18238

pnt

Rolex
2-Faktor
Ja, jag är en velpelle. Men mitt nyinkomna guld får lämna.

Det är alltså en Rolex Day-Date 18238 tillverkad 1987 som är till salu.
Köpt ny av en tysk herre som nyligen gick bort, jag är andra ägaren.
Ingen servicehistorik. Bra uppdrag och lång gångreserv, går stabilt på +14 sek/dag. Byter datum/dag som den ska. Bruksspår efter användning, en del hairlines på länk och boett. "Normal" stretch på länken. En liten ding finns på glaset vid klockan ett, går att se på bild nummer två och tre.

Tavlan är en utbytestavla som är inköpt hos Rolex AD 1993 (kvitto finns). Originaltavlan medföljer (champagnefärgad med romerska siffror) och ser i princip helt oanvänd ut. Inga andra tillbehör.

Pris/bytesvärde: 75 000 kr 73 000 kr
Byter gärna mot andra Rolex, med prio 116710BLNR (jag är dock inte omöjlig, kan testa andra märken också).

Hörs via PM! :)

DD2.JPG


DD3.jpg


DD4.jpg


DD1.jpg
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Vi kör en bump på det. Har fått ett gäng bytesförslag men inget som klickat till 100% än.
 
Topp