• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Day-Date en klocka för kvinnor?

Rolex Day-Date en klocka för kvinnor?


  • Totala väljare
    72

chris.f

Cartier
2-Faktor
Vad säger ni?

image.jpg
 

paradis

Audemars
Helt klart att tjejer ska kunna ha Rolex DayDate , ock andra modeler också. Kan inte se alls något fel i detta,tvärtom. Hur tufft som helst, eller elegant, beroende på model................ :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Vet inte om jag missförstod frågan. Jag röstade "ja" i meningen day-date en klocka OCKSÅ för kvinnor. Ursprungligen togs den väl fram för män men i dagsläget så tycker jag det är en unisexklocka.
 
Jag har alltid tyckt att Day-Date är en klocka med extremt mycket pondus trots dess ganska ringa storlek. Det har väl att göra med historiken kring klockan (kända bärare etc) och den position den haft i Rolex produktkatalog, samt det enkla faktum att en klocka (och nu talar jag om den klassiska gulguldsmodellen) med helguldslänk bärs ganska stort. Kort sagt är det en ganska "manlig" klocka i min värld om man nu ska klassificera det så.

Kan dock se schysst ut på en kvinnas handled med, men så kan det ju vara med en Panerai också och det är ingen som kommer att ropa tjejklocka om en PAM...

217076_145649308836452_145618642172852_297449_1283483_n.jpg
 
Topp