• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Day-Date en klocka för kvinnor?

Rolex Day-Date en klocka för kvinnor?


  • Totala väljare
    72

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
När vi ändå pratar storlek på DD - någon som vet om storleken/höjden på boetten på en 1803 är samma som 160X?

1803 på läder känns större än en 1603 på läder - eller är det bara en illusion?

Ping Aurum
 
"Женщины явно не движущей секс в этом бизнесе, так как она не имеет понятия, что она говорит о"
Som min gode ryske vän en gång sa. (Dock var detta i ett helt annat sammanhang)

Den, absolut inte, har aldrig, är inte, och kommer ALDRIG att vara en "TJEJKLOCKA".
Fnyser åt tanken att någon ens kan få för sig att tro något så befängt.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Visst passar inte 36mm på alla, så är det bara.
Det roliga är när folk kallar det en tjej klocka och själv går runt med +40mm som ser helt sjukt löjligt ut. Klockrent exempel är 15400st. Den ser bara löjlig ut på 80% av personerna här inne.

Hellre en liten klocka som sitter bra än en för stor klocka!
Det tror jag dom flesta håller med mig om.
 

calzone

Vacheron
You dont say...

Mr-T-Rolex-President_zpsdcfdea62.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Enligt denna länk är en gammal DJ 36x12,3mm vs en DD på 36x13,0mm

Beror mycket på vilket glas du har. Boettsidan på tex 18038 är rätt hög. Personligen tycker jag att tjocka klockor bär mindre om något. Att modellen sedan har lite extra metall mellan bandhornen kanske påverkar? Iaf om den sitter på band.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Det blir ju knepigt när man snackar DD generellt. Finns DD modeller som passar bättre på tjejer.. Men allra flesta funkar på båda könen!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Det är väl definitivt så att även kvinnor kan bära en DD. Det är nog lite känsligare med bandet. Länk är ok, med svart/brunt crocko vete fan. Eller är jag fel ute?
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Känner spontant lite såhär:

"Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul"
 
Topp