• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Daytona - 16520 - 1990 - Inverted 6/All brushed - Pris: 85,000

zebbo_apa

Omega
SÄLJES:

Rolex Daytona (Stål) - Svart urtavla
16520 (Cal. 4030)
E-serie (1990)
Inverted 6/All brushed
12 länkbitar
Inga tillbehör

Detta är, som sagt, en E-serie från 1990 med den mycket ovanliga kombinationen "Inverted 6"-tavla och "All brushed"-länk (78360), som endast producerades under knappt två år mellan 1990 - 1991 = Ett intressant samlarobjekt!

Kul läsning (tabell) om olika varianter av 16520, och hur de placerar sig på "ovanlighetsskalan", finns här: http://www.timekeeperforum.com/forum/threads/rolex-daytona-16520-types.4567/

Uret fick en fullständig invändig service och lättare polering så sent som 2015 av auktoriserad Rolex-reparatör, och tickar på hur bra som helst - Har verkligen inga anmärkningar. Utvändigt så finns det endast ett fåtal bruksspår (hairlines) men i övrigt ser den kanonfin ut - Ingen länkstretch att prata om.

PRIS: SEK 85,000

Andra objekt som dellikvid kan absolut diskuteras, men då med fördel Rolex så som ex. 116622 (blå), 16622, 16623 (champagne) 16613 (blå), 116610LV, någon form AP Royal Oak (36mm), eller varför inte en Omega Seamaster 300 Master (helst blå). Jag är ganska gnällig men inte omöjlig, så gör ett försök ;) Jag är dock inget fan av feta dinkor, så harmycketsvårt att se att jag skulle vara intresserad av något över 40/41mm.

Referenser: Har en fullklottrad referenstråd på ett annat klockforum, till vilken URL kan lämnas på begäran.

Jag och klockan finns i Stockholm, och kan visas upp över en kopp kaffe uppe på mitt kontor vid Norra bantorget/Drottninggatan.

Första kontakt via mail = [email protected]

Svarar gärna på frågor och/eller skickar över fler bilder (ber om ursäkt för den ruskigt dåliga kvaliteten på bilderna, men tänker samtidigt att de flesta nog vet vad det här är för objekt ;))

Om potentiell köpare önskar göra en äkthetsverifiering, med tanke på att det inte finns några tillbehör, går detta utmärkt att göra på köparens bekostnad - Vid genomfört köp kan sådan kostnad (upp till SEK 750) dras av på priset.

Swish is the new king, men givetvis kan klockan skickas till andra delar av landet mot förskottsbetalning, och då kan jag stå för frakt (Postens Värde) - Har hanterat "distansköp" på detta vis vid ett par tillfällen tidigare som säljare, och känner mig säker på att köparna i dessa fall har uppfattat hanteringen från mitt håll som mycket smidig och professionell.

Retur enligt ÖK - Ingen retur vid affär face2face.

Tack till KS för annonsplats.

/Sebbe

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp