• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex daytona alernativ??

Evelina

Breitling
Hej, har verkligen fastnat för daytunan. Det är den ultimata klockan. Älskar utseendet. Finns det något bra alternativ till denna klocka? Någon som är lika snygg men gärna billigare. Vill inte ha quartz verk. Skulle bli jätteglad om någon visste något liknande bra hyffsat kvalitetsur.
 

Bilagor

  • Screenshot_2016-03-26-09-07-25.png
    Screenshot_2016-03-26-09-07-25.png
    109.3 KB · Visningar: 169

Evelina

Breitling
Ja jag såg att alpha har, men vill inte ha nån skitklocka :angel: gillar seiko men de har tyvärr inga fina modeller enligt mig.
 

joF

Panerai
Som några redan sagt... tudor chronograph. Riktigt bra klocka. I mitt tycke vassare än daytona (åtminstone innan årets avslöjande...). Inspirationsbilder från min:

20160305_075926.jpg


20160214_091158.jpg


Runt 25k får du ge för en sådan.
 

Kiddy

Panerai
2-Faktor
Du har ju fortfarande inte svarat på vilken budget du har?
Tycker Tudors chronograph är riktigt snygga men inget slår en Daytona.
 

Evelina

Breitling
Nej sant, inget slår en daytona.. Håller med att tudors är okej, men känns inte tillräckligt fin i mitt tycke för att lägga de pengarna på. En fjärdedel av daytonan runt 25 K skulle jag lägga om jag hittade rätt klocka tycker att kronograferna ska vara placerade som på rolexen..
 

Evelina

Breitling
Känns det rimligt att den här klockan kostar typ 50k i rekommenderat pris?
 

Bilagor

  • Screenshot_2016-03-26-10-40-06.png
    Screenshot_2016-03-26-10-40-06.png
    113.3 KB · Visningar: 225

Taxman

Rolex
2-Faktor
Omega har gjort panda-tavlor till speedmaster reduced. Det skulle kanske kunna vara ngt? Jag vet dock inte vad klockan har för ref nr.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Känns det rimligt att den här klockan kostar typ 50k i rekommenderat pris?

Hahaha!! :hilarious::hilarious:... Nej! :)

Invictas klockor är ibland snygga, men det är ju för att dem har snott designen rakt av från någon annan tillverkare. Jag tycker du ska försöka hitta ngt annat märke med egen design istället. Seikon ovan var väl ett utmärkt exempel.
 

Evelina

Breitling
Hahaha!! :hilarious::hilarious:... Nej! :)

Invictas klockor är ibland snygga, men det är ju för att dem har snott designen rakt av från någon annan tillverkare. Jag tycker du ska försöka hitta ngt annat märke med egen design istället. Seikon ovan var väl ett utmärkt exempel.
Ja, håller verkligen med dig :)
 
Topp