• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex daytona alernativ??

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Omega har gjort panda-tavlor till speedmaster reduced. Det skulle kanske kunna vara ngt? Jag vet dock inte vad klockan har för ref nr.
Googlade runder lite snabbt verkar vara ref 3510.21.
Bild stulen från internet,
image.jpeg
 

Djstrahl

Omega
Om vintage är okej finns ju många alternativ. Exempelvis:
Universal Genève Compax
TropicalUG_002.jpg


Breitling Top time
hXEEtclh.jpg

Fast de är kanske inte så lika en daytona?

Om nytt är att föredra har ju longines några pandor.
CD612BC6-1309-40FD-B0ED-FD9E34143343_zps94mlbteu.jpg

Alla bilder tagna från internet.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Jag har faktiskt också blivit sugen på en Daytona.., gått från att ha tyckt det varit en "tråk-klocka", till - snygg! :p
Men storleken.. den är för stor för mig. Finns det nån snygg panda på typ 36 mm?

Edit: -25 k som högsta gräns...
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag har faktiskt också blivit sugen på en Daytona.., gått från att ha tyckt det varit en "tråk-klocka", till - snygg! :p
Men storleken.. den är för stor för mig. Finns det nån snygg panda på typ 36 mm?

Edit: -25 k som högsta gräns...
Daytonas som t.ex 116520 med stålbezel utan aluinlägg bärs mindre. Prövat en på? Här på ~18.5cm handled
image.jpeg
image.jpeg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har faktiskt också blivit sugen på en Daytona.., gått från att ha tyckt det varit en "tråk-klocka", till - snygg! :p
Men storleken.. den är för stor för mig. Finns det nån snygg panda på typ 36 mm?

Edit: -25 k som högsta gräns...

Brukar dyka upp lite äldre kronografer med två- eller treregisters pandatavla. De brukar ligga mellan 36-38 mm. De lite mindre kända tillverkarna kan du få runt 3-6 tusen beroende på skick.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Finns en uppsjö med olika Omega Speedy reduced som är lämpliga för ändamålet. Påminner om Daytonan men är ändå egen och passar både storleks- och budgetmässigt.

Tex: Blå panda för 13k

Länk till Chrono24

image.jpeg
 
Senast ändrad:

Cliff

Panerai
2-Faktor
Zenith är ett respekterat märke som gör snygga chronografer. Dom gör sina egna urverk och under Många år köpte Rolex dessa (el primo urverket från Zenith) och modifierade dem och satte den i sina Daytona. Köp en el primo Zenith. :)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Finns en uppsjö med olika Omega Speedy reduced som är lämpliga för ändamålet. Påminner om Daytonan men är ändå egen och passar både storleks- och budgetmässigt.

Tex: Blå panda för 13k

Länk till Chrono24

image.jpeg
Tack för tipset :)
Jag drömmer ju om en klassisk speedy professional, men något som tyvärr aldrig kommer kunna sitta på min arm, pga storleken..
Vad ligger den på storleksmässigt, omegan, reduced?
 
Topp