• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Daytona från Hedens Guld?

fishy

Breitling
Ser ingen annan anledning att vaska 13k pga lite plast.
Deras pris kanske har en viss prutmån, så det är oklart hur mycket som behöver vaskas. Gissar att det dröjer längre innan den behöver servas så det får man räkna in även om det bara handlar om en tusenlapp eller så. Dom levererar även till Stockholm vad jag förstår så det underlättar också.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Deras pris kanske har en viss prutmån, så det är oklart hur mycket som behöver vaskas. Gissar att det dröjer längre innan den behöver servas så det får man räkna in även om det bara handlar om en tusenlapp eller så. Dom levererar även till Stockholm vad jag förstår så det underlättar också.


Allt du säger, stämmer ju även in på de ex som ligger på forumet.

Men alla gör som dom vill.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Det stämde inte :) Men det var baserat på: "frakt att lösas genom personlig överlämning".
"Då klockans värde med råge överstiger Postens maxvärde för värdefrakt kommer frakt att lösas genom personlig överlämning och efter överenskommelse i hela riket."

Tolkar verkligen inte ovanstående stycke på samma sätt som dig.
 

fishy

Breitling
"Då klockans värde med råge överstiger Postens maxvärde för värdefrakt kommer frakt att lösas genom personlig överlämning och efter överenskommelse i hela riket."

Tolkar verkligen inte ovanstående stycke på samma sätt som dig.
Nä jag läste slarvigt. Har varit i kontakt med säljaren nu.
 

DrDre

Patek
Om den ena är helt ny, alltså helt ny och oanvänd, och den andra har ett år på nacken, och prisskillnaden är 13 tkr på ett pris som ligger runt 150-160, då hade jag kört på en helt ny.

Jag vill ha mer rabatt än 9% på en ett år gammal klocka. Bara ett nytt band (och vem vill köra med ett beg band om man köper en klocka för 150 tkr) kostar ju ett par tusen.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Om den ena är helt ny, alltså helt ny och oanvänd, och den andra har ett år på nacken, och prisskillnaden är 13 tkr på ett pris som ligger runt 150-160, då hade jag kört på en helt ny.

Jag vill ha mer rabatt än 9% på en ett år gammal klocka. Bara ett nytt band (och vem vill köra med ett beg band om man köper en klocka för 150 tkr) kostar ju ett par tusen.

Håller med helt, särskilt när det är så lite rabatt procentuellt.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Om den ena är helt ny, alltså helt ny och oanvänd, och den andra har ett år på nacken, och prisskillnaden är 13 tkr på ett pris som ligger runt 150-160, då hade jag kört på en helt ny.

Jag vill ha mer rabatt än 9% på en ett år gammal klocka. Bara ett nytt band (och vem vill köra med ett beg band om man köper en klocka för 150 tkr) kostar ju ett par tusen.


Förutsatt på att den skall behållas, ja.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Man förutsätter väl att man skall behålla klockan när man köper en ??
(även om det ofta inte blir så)
Varför köpa en klocka som man tror man skall göra sig av med ?
(om man inte är handlare och tror man kan tjäna pengar på affären)

Men så verkar inte vara fallet här ! o_O

Tror att väldigt många, jag inkluderad, inte håller med dig här.
 

billo

Cartier
Kan inte uttala mig om klockan tyvärr. Men när det gäller hedens guld så har jag och flera vänner haft med dom att göra. Har aldrig stört på varken falska klockor eller falskt guld och de har alltid varit jätte bra och trevliga att göra affärer med.
 
Topp