• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Daytona från Hedens Guld?

David

Bödeln
Skulle gärna vilja höra vem som hittat en kopia där. De är gråhandlare med priser en bra bit lägre än vad i alla fall jag lyckats få hos AD. De ger dessutom ganska bra betalt vid inbyten.
 
Ursäkta mig fishy för "kapning" av tråden, men har sett ett par märkligheter som jag vill belysa.

1. Varför svarar du inte på min fråga Guskleto ?

2. Du hänvisar till en säljannons som Zed har på forumet.
I denna sälj annons framgår att klockan är uttagen Dec. 2013,
detta är samma månad som din klocka av samma modell är uttagen
enligt din säljannons från den 3 okt.

3. Du har inte visat bild på forumet på din "choklad arab" sedan du köpte
din Daytona på guldlänk.

4. Zed har aldrig visat bild på forumet på den "choklad arab" han har till salu
(utom i annonsen förstås)

5. Uttalande av Guskleto den 21 Okt "Yes! Nu har jag två Daytona i rosé :D "

6. Varför rekommenderar du Zed´s annons som har ett pris på 146500:-
när du själv har en annons på samma modell till ett billigare pris 145000:-

Kan det vara så att det är samma klocka som både Guskleto & Zed har ute på säljes annons ?



eller för att citera Guskleto´s eget uttalande från den 12 september
" Det hänger ju samman med att folk överlag är ljugpottor. "
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Ursäkta mig fishy för "kapning" av tråden, men har sett ett par märkligheter som jag vill belysa.

1. Varför svarar du inte på min fråga Guskleto ?

2. Du hänvisar till en säljannons som Zed har på forumet.
I denna sälj annons framgår att klockan är uttagen Dec. 2013,
detta är samma månad som din klocka av samma modell är uttagen
enligt din säljannons från den 3 okt.

3. Du har inte visat bild på forumet på din "choklad arab" sedan du köpte
din Daytona på guldlänk.

4. Zed har aldrig visat bild på forumet på den "choklad arab" han har till salu
(utom i annonsen förstås)

5. Uttalande av Guskleto den 21 Okt "Yes! Nu har jag två Daytona i rosé :D "

6. Varför rekommenderar du Zed´s annons som har ett pris på 146500:-
när du själv har en annons på samma modell till ett billigare pris 145000:-

Kan det vara så att det är samma klocka som både Guskleto & Zed har ute på säljes annons ?



eller för att citera Guskleto´s eget uttalande från den 12 september
" Det hänger ju samman med att folk överlag är ljugpottor. "


Ledsen att jag missade att svara på ditt inlägg. Jag har helt enkelt missat notisen.

Angående klockan så är den min. Det är absolut ingen hemlighet. Det framgick som exempel tydligt på vår senaste GTG i Götet och jag skrev även det till Fishy i PM i samband med att jag postade länken.

Orsaken till att Zed hjälper mig att sälja klockan är att jag inte har kunskap om klockors värde vilket omöjliggör ett byte.

Sen så vore jag tacksam om du satte citatet i sitt sammanhang då det annars lätt kan lukta lite illa dvs. att du försöker smutskasta mig.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Ursäkta mig fishy för "kapning" av tråden, men har sett ett par märkligheter som jag vill belysa.

1. Varför svarar du inte på min fråga Guskleto ?

2. Du hänvisar till en säljannons som Zed har på forumet.
I denna sälj annons framgår att klockan är uttagen Dec. 2013,
detta är samma månad som din klocka av samma modell är uttagen
enligt din säljannons från den 3 okt.

3. Du har inte visat bild på forumet på din "choklad arab" sedan du köpte
din Daytona på guldlänk.

4. Zed har aldrig visat bild på forumet på den "choklad arab" han har till salu
(utom i annonsen förstås)

5. Uttalande av Guskleto den 21 Okt "Yes! Nu har jag två Daytona i rosé :D "

6. Varför rekommenderar du Zed´s annons som har ett pris på 146500:-
när du själv har en annons på samma modell till ett billigare pris 145000:-

Kan det vara så att det är samma klocka som både Guskleto & Zed har ute på säljes annons ?



eller för att citera Guskleto´s eget uttalande från den 12 september
" Det hänger ju samman med att folk överlag är ljugpottor. "

Grattis, du har löst gåtan! Fan också. :)
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Ledsen att jag missade att svara på ditt inlägg. Jag har helt enkelt missat notisen.

Angående klockan så är den min. Det är absolut ingen hemlighet. Det framgick som exempel tydligt på vår senaste GTG i Götet och jag skrev även det till Fishy i PM i samband med att jag postade länken.

Orsaken till att Zed hjälper mig att sälja klockan är att jag inte har kunskap om klockors värde vilket omöjliggör ett byte.

Sen så vore jag tacksam om du satte citatet i sitt sammanhang då det annars lätt kan lukta lite illa dvs. att du försöker smutskasta mig.

Eftersom det inte framkommer någonstans att det är din klocka som Zed säljer tycker jag allt att det luktar lite illa...
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Eftersom det inte framkommer någonstans att det är din klocka som Zed säljer tycker jag allt att det luktar lite illa...


Hur menar du nu? Menar du att vi har någon dold agenda? Vad är det som luktar illa? Är det fel av mig att be Zed om hjälp? Jag förstår helt ärligt inte vad det är som luktar illa.
 
Hur menar du nu? Menar du att vi har någon dold agenda? Vad är det som luktar illa? Är det fel av mig att be Zed om hjälp? Jag förstår helt ärligt inte vad det är som luktar illa.

Det som luktar illa enligt mig, och anledningen att jag tog upp det från början är att det finns 2 annonser på din klocka samtidigt och du rekommenderar den dyrare dvs. Zeds annons till en annan forum medlem.
 

fishy

Breitling
Jag får mycket goda vibbar av båda herrarna som jag varit i kontakt med via PM. Inget konstigt att man ber någon om hjälp för att sälja tex en klocka och båda var väldigt tydliga i PM om detta. Visst kan man skriva i annonsen att man säljer den för någon annans räkning, men jag ser ingen dold agenda.
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Hur menar du nu? Menar du att vi har någon dold agenda? Vad är det som luktar illa? Är det fel av mig att be Zed om hjälp? Jag förstår helt ärligt inte vad det är som luktar illa.
Som jag skrev, att det inte framgår att det är din klocka som du dessutom rekommenderar TS att köpa. Att Zed sysslar med förmedlingsverksamhet är också helt ny information för mig.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Det som luktar illa enligt mig, och anledningen att jag tog upp det från början är att det finns 2 annonser på din klocka samtidigt och du rekommenderar den dyrare dvs. Zeds annons till en annan forum medlem.


Svaret på den frågan är enkel och det handlar helt enkelt om att jag själv satte ut en annons först. Efter fått massa bytesförslag på DD, Omegor och annat så insåg jag snabbt att det är bättre att jag ber Zed om hjälp. Med facit i hand skulle jag gjort det från första början men jag är inte den som vill belasta andra med massa jobb.

Hur Zed vill göra upp affären är en sak han själv får avgöra. Vill han sätta sig i bilen och åka till Malmö som han gjorde när han sålde min Sub så är det helt okej. Jag personligen skulle aldrig vilja åka till Malmö. Detta kan ju liknas med att man lämnar bilen till en handlare som får sälja den och då bestämmer upplägget själv och att det då egentligen handlar om en summa som ska in på ägarens konto.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Som jag skrev, att det inte framgår att det är din klocka som du dessutom rekommenderar TS att köpa. Att Zed sysslar med förmedlingsverksamhet är också helt ny information för mig.


Jah skickade ett PM till TS där jag skrev att det är min klocka och att han kan snacka med Zed om intresse finns. Hade det varit du som startat tråden hade även du fått ett PM.
 
Svaret på den frågan är enkel och det handlar helt enkelt om att jag själv satte ut en annons först. Efter fått massa bytesförslag på DD, Omegor och annat så insåg jag snabbt att det är bättre att jag ber Zed om hjälp. Med facit i hand skulle jag gjort det från första början men jag är inte den som vill belasta andra med massa jobb.

Dock så har jag svårt att se hur en ev deal skulle bli lättare/enklare IOM att Zed lade ut den här till ett högre pris än det du lade ut den för, men den kanske annonseras på andra ställen oxå nu...?
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Dock så har jag svårt att se hur en ev deal skulle bli lättare/enklare IOM att Zed lade ut den här till ett högre pris än det du lade ut den för, men den kanske annonseras på andra ställen oxå nu...?

Zed bestämmer själv vilket pris han vill sätta och i det ingår personlig överlämning. Sen har han lagt ut klockan till försäljning på fler ställen än KS. Tycker f.ö. att denna tråden börjar likna en mobbingtråd. Varken jag eller Zed har gjort något som helst fel.
 
Zed bestämmer själv vilket pris han vill sätta och i det ingår personlig överlämning. Sen har han lagt ut klockan till försäljning på fler ställen än KS. Tycker f.ö. att denna tråden börjar likna en mobbingtråd. Varken jag eller Zed har gjort något som helst fel.

Ingen mobbningstråd från min sida iallafall, säger absolut inte att ni gjort något fel, kunde inte se logiken i det bara, men visst Zed hanterar allt och för dig blir det ju smidigare helt klart då, alla nöjda!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Vad är det som är oklart? I och med personlig överlämning ingår även leverans inom rimliga gränser. Sedan råder väl fortfarande fri marknad? Även om jag hade satt ut den för 150 så är det min och Guskletos sak och ingen annans.

Lasse Kongo, du har inte lite mage som lågpostare att ifrågasätta en medlem med massvis av fläckfria referenser när du insinuerar att jag blåser någon på 1500 kr. Pajas.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Vad är det som är oklart? I och med personlig överlämning ingår även leverans inom rimliga gränser. Sedan råder väl fortfarande fri marknad? Även om jag hade satt ut den för 150 så är det min och Guskletos sak och ingen annans.

Lasse Kongo, du har inte lite mage som lågpostare att ifrågasätta en medlem med massvis av fläckfria referenser när du insinuerar att jag blåser någon på 1500 kr. Pajas.

Kan inte göra mer än att instämma med dig. Troligtvis är det så att Lasse Kongo känner andra som han känner sig själv och därav alla misstankar.
 

CLT

Rolex
Vad är det som är oklart? I och med personlig överlämning ingår även leverans inom rimliga gränser. Sedan råder väl fortfarande fri marknad? Även om jag hade satt ut den för 150 så är det min och Guskletos sak och ingen annans.

Lasse Kongo, du har inte lite mage som lågpostare att ifrågasätta en medlem med massvis av fläckfria referenser när du insinuerar att jag blåser någon på 1500 kr. Pajas.
Fast varför skulle inte en "lågpostare" få fråga hur det ligger till? Eller krävs det hyllan status för det?

Personligen tycker jag att både Zed och Guskleto har agerat korrekt. Klart att man kunde dragit tillbaka den första annonsen direkt, men det är ingen stor grej egentligen. Du väljer själv vem du köpet klockan utav. Sen vad Zed tjänar eller inte tjänar på att förmedla klockan är långt ifrån våran sak...

/ en lågpostare
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Fast varför skulle inte en "lågpostare" få fråga hur det ligger till? Eller krävs det hyllan status för det?

Personligen tycker jag att både Zed och Guskleto har agerat korrekt. Klart att man kunde dragit tillbaka den första annonsen direkt, men det är ingen stor grej egentligen. Du väljer själv vem du köpet klockan utav. Sen vad Zed tjänar eller inte tjänar på att förmedla klockan är långt ifrån våran sak...

/ en lågpostare
Handlar inte om att han som lågpostare ifrågasätter utan att han insinuerar att något fuffens pågår. Lite fingertoppskänsla får man ha.
 
Topp