Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex Daytona PN / Rolex Daytona

Diskussion i 'Vintage' startad av Junichi, 9 november 2013.

?

Vilken är snyggast?

1. Daytona PN

16 röst(er)
    72,7%
  2. Daytona

6 röst(er)
    27,3%
  1. Junichi
    Trådstartare

Junichi Torpare

Tja!

Ny medlem så inlägget ligger säkert i fel del eller har tagits upp innan men jag kör iaf:)

Från att jag började intressera mig av klockor så har målet nån gång i framtiden alltid varit en vintage Daytona. Det blir liksom inte bättre än det:) När man kollar runt på forum/ebay osv så är det ett jäkla tjat om just Paul Newman "modellerna". De säljs för cirka 8-10 gånger en vanlig Daytona. Nu till frågan, är det bara jag som tycker den vanliga Daytonan är väldigt mycket snyggare än PN-versionen? Har tittat och tittat och tittat men det är något som känns fel med den, visst är den fin o så men den når absolut inte upp till den vanliga, i mitt tycke. Vad tycker ni andra? Skulle ni (vid intresse och köpkraft) köpt PN rakt av om ni fick välja eller tycker ni som jag att den vanliga modellen är snäppet vassare?:)

Vänliga hälsningar J[​IMG]

2. RDFG

RDFG Stadsbo

Från:
    Värmland
    Jag håller med dig. Kommer inte överens med "indexen" i subdialsen... (skulle gärna bära en, bara jag slapp betala)

Junichi gillar detta.
  3. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

PN är snyggare. Hade dom båda klockorna kostat lika mycket och varit lika ''eftertraktade'' så hade jag fortfarande köpt PN då jag tycker den är finare.

Men smaken är som baken! Tur för dig att du gillar den andra bättre = du kommer undan billigare! :)

Junichi gillar detta.
  4. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Den PN du visar är mycket snyggare på många sätt, jämfört med den andra Daytonan!

Junichi gillar detta.
  5. JS

JS Friends of KS

Kan oxå tycka att de vanliga vintage-daytonorna är snyggare.

Junichi gillar detta.
  6. LVM

LVM Torpare

Från:
    Tokyo
    Jag är svag för PN och hoppas kunna lägga vantarna på en sådan någon gång i framtiden.

Junichi gillar detta.
  7. Sond

Sond Friends of KS

Jag är säkert påverkad av att PN är PN..:angel:. Men jag tycker de är extremt läckra. Skulle de kosta lika mycket så skulle jag omedelbart köpa en PN.

Junichi gillar detta.