• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Daytona ref: 116520. Vit tavla

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Till salu är en fin Rolex Daytona ref 116520 från ca slutet 2007-2008. Klockan är i använt skick men egentligen inga större dings. Swirls på länken finns jämt fördelat. Ca kl 16.00 finns en ytlig repa på ytterringen.

Klockan har "rolexrolexrolex" graverat på innerringen samt "V616401" graverat på innerringen kl 18. Denna gravyr fanns bara under en kortare tid på Daytonas.

Klockan säljs med tillhörande box samt tillhörande tillbehör. Se bilder. Observera att cert inte finns.

Säkerhetsbygeln på spännet behövdes bytas vilket jag gjorde på Rob Engström den 4 november i år till det facila priset av 1800kr. Peter tittade snabbt på hur urverket mådde och nämnde att det är använt men behöver inte service på några år. Klockan håller tiden väl. Är medveten om den luddiga formuleringen "håller tiden väl" men har inte mätt upp exakt gångavvikelse. Tidigare ägare mätte hög amplitud i oktober i år. Jag har upplevt att klockan hållt tiden väl, tar inte ansvar för mer än så. Tar ej heller ansvar för om ngn annan urmakare tycker att den behöver servas omgående om nästa ägare lämnar in den. Den risken ser jag dock som minimal.

Klockan är trycktestad ok, se bifogad bild. Trycktestades även på Rob E den 4 nov men har inget kvitto på det.

Ingen returpolicy.

Pris: 69.000 kr
Kan ta byten men helst inte. Främst Rolex.

Frakt ingår, men jag ser helst att vi ses. Betalning till mitt konto innan du får klockan.
Referenser finns här:
https://klocksnack.se/threads/leben.10229/

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Topp