Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex Deepsea Sea-Dweller 116660

Diskussion i 'Diskussion' startad av BME, 31 oktober 2012.

1. BME
    Trådstartare

BME Borgare

Från:
    Stockholmish
    Hallå där Rolexexperter!

Jag kommer efter lite lägenhetsförsäljning etc sitta på en bunt med pengar runt årsskiftet.
    Efter allt man läst här om romantiseringen av rolex som märke och dess kvalitet etc etc plus att två av mina vänner talar så varmt om sina datejusts så tänkte jag mig att ge Rolex ett försök, kanske... :D

Jag har som ni förstår ingen erfarenhet av Rolex tidigare.

Då jag har väldigt manliga handleder, fråga bara Ricrob som tyckte LLDn såg väldigt liten ut när jag kom med den till honom :lol: , så måste jag nog utesluta "smårollarna" som den vanliga subben eller GMTn.
    Därför har jag börjat snegla på DSSDn.

En sak jag är lite oroad över är hur hög den är 17,7mm det är en stadig bit...

Undrar om det är någon som har en i sin ägo eller har ägt en som kan berätta sina erfarenheter och hur den känns på handleden?
    Eller egentligen alla kommentarer om DSSDn är välkomna!

Tack och bock för nu!

/BME

2. Den har den högsta verkshöjden av alla Rolex :)

Kanon dinka och sjukt grym, MEN se till och prova den innan för den är hög, sitter bra på handleden tycker jag iallafall....

3. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Läs min recension! Klart så..

4. Per

Per Björklövens finest

DSSD:n är hemsk. Vanliga SD:n räcker på lång väg för de tjockaste av handleder såvida man inte prompt insisterar på att bära en klocka som bara måste se ut som på ett barn som lånat pappas dinka. Nu behöver ju dock inte alla tycka samma men jag tycker det är en styggelse till klocka. :)

5. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Den är rätt hög den där. Testa nya Explorer 2 med svart urtavla också. Diametern känns bra mycket större än Sub och GMT.

6. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    DSSDn är nog en av mina favoritklockor överhuvudtaget, oavsett märke. Man bör nog testa den innan och det är inte en klocka för alla. Det finns de som säger att den upplevs som "topptung" men det är en rejäl klump rejäl vikt den där massiva boetten! Jag förvånas faktist fortfarande av hur stor den faktist är vilket blir väldigt uppenbart när min vän (som äger en DSSD) har den jämnsides på handleden med min Marinemaster - så får den min Marinemaster att (nästan) se liten ut (och Marinemaster är ingen liten klocka)

hursom helst, DSSD är hur grym som helst :)

7. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Den nya explorer 2an kanske vore något?

Större än subben och gmtn..

8. Ricrob

Ricrob Friherre

Jo, här snackar vi stockar till armar som fick mig att vilja kura ihop mig fosterställning i hans famn! :lol:

SDDS skulle göra susen på dig men som sagt, den är hög, klumpig och topptung, så testa innan du snöar in dig!

Spence har en och likaså JosefB och båda är goa gossar, så en liten test-date borde väl gå att ordna? Annars går det ju såklart att klämma på den hos AD.

Ska kolla på en ny dinka i morgon, som f.ö. skulle passa dig.. ;)

9. DSSD är en stor klocka, både till höjd och bredd! 44mm är rätt maffigt för att vara en Rolex. För min del så passar den perfekt eftersom jag gillar stora klockor och har haft flertalet över 40mm. Folk tycker den är tung, stor, bred, hög och övertung och bla bla bal, men allt handlar om vanesak. Jag har min Dipsy både till vardags och lite finare tillställningar, och jag har inte haft några problem med att ha haft den med skjorta och kavaj! Men som andra skrivit, se till att prova den först innan du bestämmer dig annars blir det bara fel. En klocka ska kännas 100% annars är det ingen idé! Var nära i somras att knycka en AP Safari som varit min Graal i nästan 2 år efter mitt köp av Dipsyn, men när AD:n äntligen fick in den så insåg jag att den VAR helt enkelt för stor och nu har jag lagt AP på is!
    Min Dipsy är en keeper och det ska bli mycket till om jag ska göra mig av med den!

10. BME
    Trådstartare

BME Borgare

Från:
    Stockholmish
    Det var verkligen himmel eller helvete här!

Från fantastisk till en styggelse :D

Självklart kommer jag testa, känna och klämma på en klocka i den prisklassen innan jag eventuellt köper en.
    Har kikat på nya explorer 2an också men tycker att DSSDn är mycket snyggare det är något med den keramiska ringen som tilltalar mig så mycket mer än explorerns stålring.

Jag har idag en Oris på 44mm och en Tag Heuer på 43,5mm som absolut inte känns för stora på något sätt det är snarare så att jag kikar uppåt i storlek har sneglat lite på Oris dykarna i 47mm klassen.
    Kort och gott jag gillar större klockor och en 42mm ser ok ut men det lirar inte riktigt och 40mm känns som en barnklocka för mig. Kan ju nämna att jag är 203 cm lång och passerat tresiffrigt på vågen med en lite större marginal än jag önskar men men... :)

Är det någon som vet en AD i Stockholm som har den inne?
    Eller är det dags för en g2g snart igen kanske!? :D

@Ricrob har du redan tröttnat på nyförvärvet eller är det bratten som ska lämna flocken!? :lol:

11. Ring och fråga men både Robban och Nymans brukar ha den...

Mårtenssons ur Brookfield