• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Rolex DJ 16030 (1981) - Seiko Pogue (1971).

Max N S

Omega
Hejsan.

Pågrund utav en längre utlandsresa (3månader) och allt för lite sparade pengar så har jag kommit fram till att jag får göra mig av med några utav mina klockor.

Jag säljer därför nu min Rolex DJ - 16030 & Seiko Pogue.

Börjar med Rolexen:
Rolex OysterPerpetual Datejust; Serienummer: 722xxxx Daterad till 1981.
Diameter: 36mm
Jubilee Bracellet - Komplett.
Calibre 3035.
Info: Klockan har helt klart sina wear and tears. Den är trots allt gammal.
Jag köpte klockan för ungefär ett år sedan, men har, pågrund av utav att jag jobbar inom byggbranchen, inte använt klockan flitigt alls, utan kan förmodligen räkna de få gångerna på mina två händer.
Klockan har, hos mig, endast varit använd på lädernato/Annat band och inte länk, då jag p.ga att jag inte använt den speciellt mycket, inte orkat korta av armbandet.

Enligt Senaste säljaren var den nyservad, men, eftersom jag inte fick något typ av bevis på det, så säljs den som oservad.

IMG_1893.JPG
IMG_2247.JPG

Rolex1.jpg


Sen har jag min Seiko Pogue(6139-6002) med orginal Presidental link.
SÅLD


Allt fungerar som det skall, och gången är bra. +- 5 sekunder per dygn i timegraphern, antagligen inom +- 10 sekunder per dygn på armen :)
Amplituden landade på ca 240, vilket är ok för en Pouge.
Inköpt ifrån USA.

Kan säkerligen skrapa ihop fler bilder och information om klockorna om så skulle vara.
Seiko Pogue.jpg

IMG_2147.JPG


Pris?
Rolexen hade jag tänkt mig 21.000:-
Seikon: SÅLD

Edit: såg nu att jag helt har glömt bort att skriva vart klockorna befinner sig.
Enköping-Västerås-Uppsala-möjligtvis även Stockholm är påtänkta mötesplatser för affär.


Uppdatering rolex -160603:

Var precis hos nymans ur i Västerås.

-4/+5 amp:runt 300

Dom sa helt enkelt att dom inte kunde ta in den med gott samvete och att jag helt enkelt bara skulle börja använda klockan (som sagt väldigt oanvänd) och att den då skulle bli bättre, rekomenderade service om 2-3 år.

Mvh Max N S
 
Senast ändrad:
Topp