Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex DJ från nbTimes

Diskussion i 'Vintage' startad av k0ltrasten, 13 september 2013.

1. k0ltrasten
    Trådstartare

k0ltrasten Soy un culebra!

2. par

par Friends of KS

Har kollat på hans objekt också. Vore kul om någon handlat av honom.

3. David

David Bödeln

Det råder delade meningar om hans utbud, det finns de som menar att han sysslar med sojapatina.

Spencer och k0ltrasten gillar detta.
  4. k0ltrasten
    Trådstartare

Har också läst det, några åsikter om just detta objektet?

Helt klart, men man vill ju inte köpa grisen i säcken direkt..

5. JS

JS Friends of KS

Var det inte misstankar om lasersvetsning oxå? Hans case är alltid extremt välbehållna och med knivskarpa fasningar på luggarna... Gärna i kombination med paginerade index och visare. Too good to be true...?

Just ja - kallas oxå opolerade :D

k0ltrasten gillar detta.
  6. JS

JS Friends of KS

Var väl en "beef" på VRF om det, där Philip Stahl indirekt menade att en "viss handlare" hade för perfekta grejer allt för ofta

7. k0ltrasten
    Trådstartare

Kanske bättre att bara försöka hitta den rätta hos en fellow KS-are..

8. JS

JS Friends of KS

Ja eller andra erkända säljare på VRF

9. acce1999

acce1999 Friends of KS

Har inte handlat av Ben, men delar observationer med några andra här. Har följt hans annonser under många år och det finns ju ett återkommande tema i väldigt välhållna boetter och en återkommande överförsäljning av patina. Just det sistnämnda i kombination med ett ständigt användande av "unpolished" fick honom till slut bannlyst på VRM. Kanske i grund och botten berodde på språkliga bekymmer.

Har läst om många kunder som sagt sig vara nöjda.

Har också noterat boetter som helt troligt varit lasersvetsade och omslipade. Inget fel på det kan man tycka, men då bör det framgå (och det var väl en del av debatten på VRF).

Ben säljer för övrigt på kommission, om jag förstått det hela rätt. Det är inte hans klockor, utan han säljer för en handlar i Hong-Kong och får provis. Jag kan ha fel, då detta är uppgifter från någon tråd på VRF, TRF eller TZ.

Ibland poppar det dock upp grejer hos honom som väcker intresse. Som "wideboy-DJn" som var länkad. Väldigt lågt pris, tycker jag. Räkna med transport och moms och service, så landar det väl bort åt 20 tkr. Fortfarande attraktivt (om inte oväntade problem dyker upp, förstås).

... undrar om jag inte bytt något mail med honom för många år sedan... men som sagt: ingen affär. (Så det enda jag har gjort i detta mail är att citera internetrykten... eller?)

mvh A

David gillar detta.
  10. acce1999

acce1999 Friends of KS

Tycker att R-L-X.de har en intressant säljsida också. Finns några säljare där, som också är aktiva på VRF (underligt nog under olika användar-Id...)
    A