• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex DJ från nbTimes

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Var det inte misstankar om lasersvetsning oxå? Hans case är alltid extremt välbehållna och med knivskarpa fasningar på luggarna... Gärna i kombination med paginerade index och visare. Too good to be true...?

Just ja - kallas oxå opolerade :D
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Var väl en "beef" på VRF om det, där Philip Stahl indirekt menade att en "viss handlare" hade för perfekta grejer allt för ofta
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Har inte handlat av Ben, men delar observationer med några andra här. Har följt hans annonser under många år och det finns ju ett återkommande tema i väldigt välhållna boetter och en återkommande överförsäljning av patina. Just det sistnämnda i kombination med ett ständigt användande av "unpolished" fick honom till slut bannlyst på VRM. Kanske i grund och botten berodde på språkliga bekymmer.

Har läst om många kunder som sagt sig vara nöjda.

Har också noterat boetter som helt troligt varit lasersvetsade och omslipade. Inget fel på det kan man tycka, men då bör det framgå (och det var väl en del av debatten på VRF).

Ben säljer för övrigt på kommission, om jag förstått det hela rätt. Det är inte hans klockor, utan han säljer för en handlar i Hong-Kong och får provis. Jag kan ha fel, då detta är uppgifter från någon tråd på VRF, TRF eller TZ.

Ibland poppar det dock upp grejer hos honom som väcker intresse. Som "wideboy-DJn" som var länkad. Väldigt lågt pris, tycker jag. Räkna med transport och moms och service, så landar det väl bort åt 20 tkr. Fortfarande attraktivt (om inte oväntade problem dyker upp, förstås).

... undrar om jag inte bytt något mail med honom för många år sedan... men som sagt: ingen affär. (Så det enda jag har gjort i detta mail är att citera internetrykten... eller?)

mvh A
 
Topp