Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex DJ inköp

Diskussion i 'Vintage' startad av Erik Brink, 17 mars 2016.

1. Erik Brink
    Trådstartare

Erik Brink Bonde

Från:
    Kungsbacka
    Tjenare!

Har nu fått hem en klocka jag länge velat ha, enRolex Datejust. Passade på när pappa var över i USA, men är lite småtveksam om stålringen har bytts ut mot en vitguld eftersom klockan är en 1603. Sedan undrar jag om ni tror att armbandet är ok, har haft problem innan när jag köpt Rolex då armbandet var helkass och den fick skickas tillbaka.

Oerhört glad för svar :)

Bifogade filer:

maks gillar detta.
  2. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ser ut som det ska tycker jag. Svårt att säga något om länken, men gammalt rassel är och förblir gammalt rassel :).

Att ringen har blivit utbytt är ingen dealbreaker i min värld.

Erik Brink gillar detta.
  3. mrt4

mrt4 Stadsbo

Att Ringen är till en 1601 är ingen katastrof, googlar du så finns det gott om exempel på tex 1603or med 1601 stämpel på insidan av baklocket.

Sanningen är nog att rolex själva inte var så noga på den tiden.

I övrigt ser allt ut som det ska tycker jag!

Mvh Robin

Erik Brink gillar detta.
  4. oooskar

oooskar Bonde

Fin klocka, av bilder att döma så ser ringen ut att vara i vitguld, precis som du nämner

Erik Brink gillar detta.
  5. Erik Brink
    Trådstartare

Erik Brink Bonde

Från:
    Kungsbacka
    Så länken skulle ni säga är original och helt i sin ordning?