• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex DJ vattentäthet

calzone

Vacheron
Hej på service certifikatet jag fick till min DJ 16030 står det att den har klarat trycktest 100m, Klockan är ifrån 86 men i väldigt fint skick. Tror ni jag kan ha den på mig när jag badar och duschar ?, Vad har ni för erfarenhet av vattentätheten på DJ ?, Dela med er :D
 

max

Dancing Queen
Från när är certifikatet, om det inte är testat i år bör du låta göra ett test nu. Brukar kosta gratis :)
100m räcker ju gott när det är ett riktigt märke på klockan!
 

calzone

Vacheron
Från när är certifikatet, om det inte är testat i år bör du låta göra ett test nu. Brukar kosta gratis :)
100m räcker ju gott när det är ett riktigt märke på klockan!


Trycktestet är gjort i år, Mailade säljaren och frågade om det stämde, Citerar det han skrev :

Yes... Tested for 100m
But dont forget is an Old watch - Vintage
 

John R

Panerai
Om det nyligen är utfört ett trycktest så är det inga problem om inte så är det bara att trycktesta igen.
Den DJ´n jag hade lät jag trycktesta för säkerhets skull. Sedan var det bara att går upp på tian och köra
en kanonkula! :p

/ John R
 
Topp