• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex eller Panerai???

Greven

Audemars
Hej!

Skulle vilja höra era kommentarer till om man ska köpa en Panerai 372 eller en Rolex Submariner?

personligen är jag nog mest intresserad av Paneraien men lite orolig över Panerais framtid då Panerai har en blomstrande tid just nu vilket dem har lätet växa fram under en kort tid. Man är ju inte så sugen på att köpa en klocka som kostar 84 000kr nu och sen om några år så kostar den bara hälften så mycket.

Vad tycker ni?

Mvh Funkis0174
Om du köper en klocka för att inte riskera en större värdeminskning så är nog Sub att föredra.
Sedan är det ju en fråga om vad du vill bära, för tanken är väl först och främst att du köper en klocka som du gillar? Jag tänker mest på att skillnaden i storlek är ju rätt stor. Pam 372 är väl 47mm plus mäktigt kronskydd. Det är ju en rätt rejäl dinka jämför med Sub.
 

funkis98

Omega
Om du köper en klocka för att inte riskera en större värdeminskning så är nog Sub att föredra.
Sedan är det ju en fråga om vad du vill bära, för tanken är väl först och främst att du köper en klocka som du gillar? Jag tänker mest på att skillnaden i storlek är ju rätt stor. Pam 372 är väl 47mm plus mäktigt kronskydd. Det är ju en rätt rejäl dinka jämför med Sub.
Självklart handlar det om vad jag tycker är snyggt. Själv tycker jag att Paneraien är lite häftig just för att den är stor och det snygga kronskyddet
 

Omega87

Rolex
Sub! Har väldigt svårt för Panerai men det är ju två diametralt olika klockor... Köp den du känner instinktivt mest för, sen köpte den andre längre fram ;)
 

sir alex

Panerai
Panerai är ju italienskt och passar kanske inte alla som upplever att saker och ting som sticker ut beror på mindervärdeskomplex. Tror att Sverige skulle må bra av fler pannor och färre klockor som köps för att alla andra (läs stål Rolle) har det.
 
Senast ändrad:

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Har bägge. En 112 o en 114060. Tycker ändå Pannan är mest kul då man kan dressa med olika snören. Men visst, Sub är Sub o den är grym.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag stod i valet och kvalet mellan en Rolex sub och en Panerai Sub och velade. Velade tillräckligt och valde en vintage Rolex GMT istället :) Varför? Jo den sjöng till mig högst helt enkelt. Dessutom i efterhand så är 40mm perfekt i storlek, glider in under manschetten lätt och köper du till en svarr bezel så kan du lätt förvandla den till en sub look a like.
Kanske inte ett glasklart svar men så resonerade jag för 5 år sedan och har fortfarande GMTn kvar samt är helnöjd :)
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Jag gick precis från Sub till en PAM320 GMT, ångrar mig inte ännu, och jag älskar möjligheterna att byta kläder på Panerain så enkelt.. Har man straps i lite olika material och färger så har man väldigt många klockor i min värld..

Pannan är lite mindre dussinklocka också, vilket är positivt i min värld!

Men som sagt, alla bör ha testat en Sub, någon gång... :)

Har gjort exakt detta oxå. Köpte 114060 här på forumet förra året, älskade den. Sålde den, köpte ny PAM320 hos Nymans för någon månad sen. Älskar den också, helt olika klockor men båda är trevliga.

Är man någorlunda klockintresserad så vill man nog testa både Rolex och Panerai någon gång i livet och Breitling och Patek och Jaeger och och osv osv :)
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
image.jpeg
Röstar också för Panerai mellan dessa två. Känns lite roligare med Panerai :)
 
Topp