Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex endlinks

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rozzy, 15 januari 2014.

1. Rozzy
    Trådstartare

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag har ropat in en Jubilélänk på Kaplans som jag hämtade idag. Det är en 20mm som jag skall ha till min Tudor Jumbo.
    Ändlänkarna heter 555, dock är det skillnad på texten, den är mycket större på den ena. Jag har jämfört med andra ändlänkar på mina andra Rolex och Tudorlänkar och alla har text av den mindre sorten.
    Bägge ser bra ut rent utseende och materialmässigt bra och rätt ut i lupp. Är ena ändlänken falsk?

Förresten, var hittar man refen på ett Jubilé? Finns det någon märkning (förutom det som sitter i viklåset)?

2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Finns bara märkning i låset.

Rozzy gillar detta.
  3. Rozzy
    Trådstartare

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag lägger till en fråga. Ändlänkarna är för grunda, det blir en spalt mellan ändlänkar och klocka, vilka ändlänkar skall jag leta efter?

4. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Olika gamla..... Thats all! Till jumbo caset heter endlinksen till Oysterlänken i alla fall 382.... men de är kluriga att hitta. 589 passar också bra.....men till jubilee... Vette katten...

Rozzy gillar detta.
  5. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Gick andra vägen, stal en oysterlänk till en flinga från en Jumbo. De passade utan allt för mycket massage. Så någon ändlänk som passar gmtn borde funka. Kan inte detta med refs.

6. Rozzy
    Trådstartare

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Sorry boys, my bad! Med klockan väl på armen föll ändlänkarna på plats. De glappar lite men fungerar väl!
    Tack för hjälpen och konsultationen! :)

7. acce1999

acce1999 Friends of KS

Sent på, märker jag. Kan hända att 550 (för GMT äldre) funkar ännu bättre. De nyare heter 502. Går ju alltid att massera ändlänkarna ngt.

A

Rozzy gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield