• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Explorer 1016 -74/-75 prissänkt

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Ok, ladies and germs... Enligt forumets sökfunktion är detta tredje (!) gången i Klocksnacks historia som en 1016 kommer ut på köp&sälj. På C24 finns just nu 41 st till salu worldwide.

Föremålet för annonsen är en Rolex Explorer 1016 med 4-milj.serie. Dvs -74/-75. Inte serviceboett-serierna.
I mitt ytterst subjektiva tycke har den en magnifik tavla och visare och en ganska "bruksig" boett och länk. Tavlan är f ö kanske den vackraste, renaste och mest balanserade tavla Rolex nånsin gjort.

Klockan sitter på en 78360-länk med 580 endlinks. Länken från ca -76 såvitt jag förstår. Originallänk? Don't know. Dock inte omöjligt då 1016 värmde hyllorna ganska länge eftersom "alla" ville ha en DJ med datum istället.

Noll tillbehör utom ett papper på att Rob E gjort ett glasbyte. Saknar servicehistorik men mättes förra veckan upp till ett +4 sek över ett dygn.
M a o har jag inte gjort nån långmätning.

Pris: 44k

What U see is what U get:

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Topp