• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer 14270 på skinn - inspirationsbilder sökes

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Blir så sugen på skinn till min exp 1. Har provat några ur lådan men inget klickade.

Visa mig nåt som flyger vetja [emoji2]
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Tyckte att detta såg rätt schysst ut.

image.jpg


Bilden är skamlöst stulen på instagram.
 

Weberg

Audemars
Håller med paradis
En Exp 1:a är en av de Rollar som verkligen inte ska sitta på nåt annat än sin länk, och definitivt inte på nato. Men nu var det ju inte det som var frågan så jag kniper näbb...
:bag:
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jodå, jag har gjort ett tappert försök :)
Tycker inte riktigt det flög ;)

image.jpg


Mvh
Micke

Svårt, Explorern är en sån där klocka där det egentligen bara är länken som gör den rättvisa. Kör svart Nato ibland men det är som att den försvinner lite. Kan tänka att det är samma med Rubber B.

Det sagt, så måste jag ändå beställa ett Rubber B till min. :D
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Har provat alla varianter: svart o brunt läder, nato, rubber b, inget funkar så bra som länken. Kan tänka mig att en jubilee är snyggt dock.
 

koze

Panerai
2-Faktor
Har provat alla varianter: svart o brunt läder, nato, rubber b, inget funkar så bra som länken. Kan tänka mig att en jubilee är snyggt dock.

Upplever också att det är något som skaver med annat än länken, det är väldigt märkligt när det är en ganska neutral och klassisk tavla och boett. Men en brun mockarem tycker jag flyger. Letar med ljus och lykta efter en länk i bra skick till min, men utan framgång. Det här var snyggt:

 

Ponlarsson

Panerai
Länken är överlägsen på denna enligt mig, men svart läder som på några av bilderna såg ju inte helt dumt ut. Däremot brunt läder till svart tavla, det har jag lite svårt för.
 
Topp