• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Explorer 2 16570 moddad - Helgprisbump 21 oktober

denjohan

Rolex
Pledge Member
Då jag tänkt mig att gå ner mig än mer i vintageträsket lägger jag nu ut min mest moderna klocka här.

Det är min 16570 Explorer 2, Y-serie (dvs ca 2002-2003), professionellt moddad av en fransk handlare med GMT-handen från en 216570 (givetvis originaldel, ingen aftermarket här), vilket gör det här till en tämligen unik fågel. Lugholes och SEL. Mycket bra skick, servad av handlaren i samband med handbytet förra hösten. Trycktestad av mig hos Nymans i somras, vilket den klarade med bravur. Håller tiden inom COSC. Skönhetsfläckarna på den är dels en repa på bezelen klockan halv sex (mellan 10 och 12), samt en lite större repa på claspen (se bilder). Lite hairlines på länken. Vet inte hur den ligger till med poleringar, men den har fina linjer och kraftig boett, så det är inga excesser som begåtts där. Tajt oysterlänk på 14 bitar, klarar av rejäla handleder.

Med box och papper samt original-GMThanden (om man vill återställa den till ursprungsutseendet).

41000:- 40000:-, skickat och klart eller F2F i Stockholm. Retur inom 24 h utan några frågor om skickat (köparen står då för värdefrakt tillbaka), ingen retur vid F2F. Byten ner eller rakt av tänkbara, är inte intresserad av att byta uppåt denna gång. Intressanta byten kan vara vintage Rolex, vintage Tudor, vintage Omega, vintage Heuer; nyckelordet här är "vintage". Så kom med förslag, jag beaktar alla. Speciellt av intresse är lite mindre vintage Rolex (34-36mm), type Datejust, Explorer 1, Air King, Precision eller liknande Tudor.
IMG_6090.jpg
IMG_6093.jpg
IMG_6094.jpg
IMG_6096.jpg
IMG_6095.jpg
 
Senast ändrad:
Topp