• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer 2 16570 skick?

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har tittat lite på en Explorer 2a på chrono24. Har mailat säljaren (igår) och väntar på några svar.
Jag är inte tillräckligt duktig på att själv bedöma skick, polering, mycket eller lite stål kvar osv osv. och frågar därför kompetent folk på forumet.
Det finns säkert en tråd jag skall lägga detta i men väljer att köra öppet. Sorry om nån stör sig på det.
Tack på förhand.
4361218c.jpg
4361218b.jpg
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Ingen åsikt, någon? Klockan måste givetvis vara polerad, den är från -90, men jag tycker den ser så bra ut i skicket så jag undrar... Den kan väl inte vara lasersvetsad?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tycker den ser bra ut. Polerad såklart men det ser jämnt ut och det är mycket material kvar i luggarna.

Köp!!!
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Klart att boetten är polerad. Det är ju ändå frågan om en klocka från tidigt 2000-tal. Tycker inte att det syns något anmärkningsvärt trots det. Bezeln ser dock konstig ut. Den blanka fasen längs ytterkant är för kraftig och slutar för nära siffrorna. Förmodligen ett ding som man svarvat/polerat bort. En ny har jag för mig kostar 1500kr så det kan man ju ta upp om det blir förhandling
Edit: Såg först efter mitt inlägga att TS säger det är en 90-talare isf har den sevicetavla och visare såvida den inte är från de två sista 90-talsårgångarna
 
Senast ändrad:

virrooo

Audemars
2-Faktor
Om klockan är 90-tal ska det väl vara tritiumtavla? Tycker också ringen ser skum ut, kolla typsnitt på andra ex av samma årgång.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Klart att boetten är polerad. Det är ju ändå frågan om en klocka från tidigt 2000-tal. Tycker inte att det syns något anmärkningsvärt trots det. Bezeln ser dock konstig ut. Den blanka fasen längs ytterkant är för kraftig och slutar för nära siffrorna. Förmodligen ett ding som man svarvat/polerat bort. En ny har jag för mig kostar 1500kr så det kan man ju ta upp om det blir förhandling
Edit: Såg först efter mitt inlägga att TS säger det är en 90-talare isf har den sevicetavla och visare såvida den inte är från de två sista 90-talsårgångarna
En ring till 16570 kostar mer, sist jag kollade strax över 3000kr.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Ser konstig ut. Kan dock inte peka på vad men någpt med glasringen.

Be om bilder utanför ljusbox
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Skit oxå. Jag vågar f-n inte handla från chrono... Det är ju alltid ngt med just den klocka man kollar på. Men STORT TACK till alla för input. Jag hade oxå en märklig känsla av att det inte stod riktigt rätt till...
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Skit oxå. Jag vågar f-n inte handla från chrono... Det är ju alltid ngt med just den klocka man kollar på. Men STORT TACK till alla för input. Jag hade oxå en märklig känsla av att det inte stod riktigt rätt till...
Jag köpte min på Chrono och det gick fint :) Köp säljaren bara och undersök klockan noga! Han jag köpte ifrån skickade klockan innan jag betalade i utbyte mot bild på mitt ID, gick finfint och klockan var i bättre skick än väntat!
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Skit oxå. Jag vågar f-n inte handla från chrono... Det är ju alltid ngt med just den klocka man kollar på. Men STORT TACK till alla för input. Jag hade oxå en märklig känsla av att det inte stod riktigt rätt till...
Tycker väl inte man ska undvika C24 för det. Att kolla upp både säljare och objekt gäller väl alltid när man köper begagnat. @Zed här på forumet har haft flera finfina Exp II till salu. Just nu verkar han bara ha en med svart tavla. Hade jag vart du så hade jag kontaktat honom.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Tycker väl inte man ska undvika C24 för det. Att kolla upp både säljare och objekt gäller väl alltid när man köper begagnat. @Zed här på forumet har haft flera finfina Exp II till salu. Just nu verkar han bara ha en med svart tavla. Hade jag vart du så hade jag kontaktat honom.
Har zed en hemsida?
 

Dexter86

Cartier
alternativt kolla efter swissera som han också äger och dra ett mail där ... vilket som :)
kolla under Köp o Sälj , han har annons ute
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Skit oxå. Jag vågar f-n inte handla från chrono... Det är ju alltid ngt med just den klocka man kollar på. Men STORT TACK till alla för input. Jag hade oxå en märklig känsla av att det inte stod riktigt rätt till...
Våga chrono24 men kolla T.ex referenser här från KS. Finns en sån tråd så kan du kolla in specifika handlare som säkert kan erbjuda dig något :)
 
Topp