Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex Explorer 2 frågor

Diskussion i 'Diskussion' startad av E.Z., 3 september 2015.

1. E.Z.
    Trådstartare

E.Z. Friends of KS

Hej,

Är nybliven ägare till en Rolex Explorer 2. Har några frågor jag hoppas forumets kompetens kan hjälpa mig med:

- tänkte sätta på ett NATO - någon som har tips på verktyg man kan köpa för att ta bort länken utan att behöva ta den till urmakare?
    - bandbredden är 21mm - medans de flesta NATO-band är antingen 20mm eller 22mm - någon med en Exp 2 som kan tipsa om var de köpt band? Gärna av lite bättre kvalitet (MoD standard...?)
    - när klockan legat stilla och jag drar upp den, upplever jag att jag kan dra upp den i all oändlighet alltså att den inte säger ifrån när fjädern är spänd och klockan uppdragen. Någon som upplevt detta och är det "rätt" så att säga?

Inget inlägg är komplett utan bild så här kommer ett wristhot på klockan!

Mvh
    E.Z.

IMG_1292.JPG

tim ur länk gillar detta.
  2. Kairo

Kairo Friends of KS

Länken är väl 20mm mellan bandhornen? :bored:

3. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Nej. 21mm till 17mm

4. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Jo 20mm!

Det finns inget stopp på uppdraget. Antar att den slirar när man dragit fullt.

Singular straps har bra naton. Köper du flera så får du bandbytarverktyg på köpet, vill jag minnas.

5. Smack

Smack Bonde

Från:
    Stockholm
    Nej 21 mm på 216570 tror jag...

6. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Sorry, såg inte att det var en 216570

Smack gillar detta.
  7. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Här kanske du kan hitta något Nato och verktyg http://www.natoband.nu/bredd/21mm

Sen ang att dra upp klockan. Verket är konstruerat så att du inte kan "dra" sönder fjädern. Men det räcker med ca 20 halvvarv och sen dra på sig klockan.

Snygg klocka :)

8. E.Z.
    Trådstartare

E.Z. Friends of KS

Tack för feedbacken - perfekt!

Har handlat från Singular innan - både strapsen och verktygen. Inget fel på dessa men söker efter lite mer kvalitetskänsla på strapsen (och förväntar mig att det kommer kosta mer än hos Singular) och samma sak ang verktygen som jag uppfattar som lite sladdriga. Ska kolla på länken ni föreslår. Hade npg köpt ett från Urtid om dessa inte hade funnits i bara 20mm eller 22mm...

Mårtenssons ur Brookfield