• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Explorer 21470, under garanti, fullset, svensksåld

niclashill

Cartier
Fantastisk klocka som jag nu avyttrar på grund av för lite handledstid (Rolex Seadweller tar all).

Klockan är fullset, stämplad sent april 2014 från svensk AD, alltså fortfarande under garanti (2014-sålda Rolex har ju treårsgaranti, för att senare få fem år).

Det är den första ursprungliga 39 millimeters Explorern. Vissa säger att denna kommer att betinga ett framtida högre värde då (1) originella visare - sk shorthands (2) vitgulds 3, 6, 9-index och (3) relativt kort serie. Och varför inte - märkligare saker har hänt i Rolexvärlden.

Den är i mycket gott bruksskick, några mindre hairlines - normalt efter några års vardagsanvändning.

Några goda referenser från KS: https://klocksnack.se/threads/niclashill.60184/

Pris: 39500 SEK
Garanti: Under Rolexgaranti t o m april 2017.
Affär: helst F2F i Stockholm, swish - kaffet bjuder jag på. I övrigt enl ÖK.

Tack för titt, och tack för annonsutrymme, KS.



explorer_allt.jpg

Fullset - svensksåld, inklusive extra äkthetsbevis från Rob Engström.

explorer_front.jpg

Short hands - ursprungliga 21470, liten serie - stor historia.

explorer_back.jpg

Mycket gott skick på länk - mindre hairlines.

explorer_ding.jpg

Höger bandhorn, observera mindre repa. Jag har inte brytt mig, men kan poleras om man så vill.
 
Senast ändrad:
Topp