Laddar...
Kaplans Auktioner Nymans Ur 1851
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Klocksnackbloggen

Du har väl inte missat vi lanserat Klocksnackbloggen?
In, läs och diskutera gärna inläggen på forumet!

Klocksnackbloggen >>

Avslutad Rolex Explorer 21470, under garanti, fullset, svensksåld

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av niclashill, 8 januari 2017.

1. niclashill
    Trådstartare

niclashill Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    Fantastisk klocka som jag nu avyttrar på grund av för lite handledstid (Rolex Seadweller tar all).

Klockan är fullset, stämplad sent april 2014 från svensk AD, alltså fortfarande under garanti (2014-sålda Rolex har ju treårsgaranti, för att senare få fem år).

Det är den första ursprungliga 39 millimeters Explorern. Vissa säger att denna kommer att betinga ett framtida högre värde då (1) originella visare - sk shorthands (2) vitgulds 3, 6, 9-index och (3) relativt kort serie. Och varför inte - märkligare saker har hänt i Rolexvärlden.

Den är i mycket gott bruksskick, några mindre hairlines - normalt efter några års vardagsanvändning.

Några goda referenser från KS: http://klocksnack.se/threads/niclashill.60184/

Pris: 39500 SEK
    Garanti: Under Rolexgaranti t o m april 2017.
    Affär: helst F2F i Stockholm, swish - kaffet bjuder jag på. I övrigt enl ÖK.

Tack för titt, och tack för annonsutrymme, KS.

explorer_allt.jpg
    Fullset - svensksåld, inklusive extra äkthetsbevis från Rob Engström.

explorer_front.jpg
    Short hands - ursprungliga 21470, liten serie - stor historia.

explorer_back.jpg
    Mycket gott skick på länk - mindre hairlines.

explorer_ding.jpg
    Höger bandhorn, observera mindre repa. Jag har inte brytt mig, men kan poleras om man så vill.

Senast ändrad: 9 januari 2017
    StrawberryFields, Moorflax, E.Z. och 7 andra gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps