• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II 16570 eller Omega PO 2500?

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Solklart Omegan! För mig bottnar det helt enkelt i vilken design som tilltalar mig mest. Jag skulle dock valt en med cal. 8500, någon speciell anledning till valet av 2500?
 

par

Patek
2-Faktor
Klart du ska ha en PO 2500
pTmfMbV.jpg
 

Belic

Cartier
Letade själv efter en PO 2500 för ett tag sen, men insåg att jag kunde hitta en PO 8500 för några tusen till. Fick beslutsångest och sket i båda. Köpte en 16570 svart :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Har ägt båda och måste nog säga Rollen ändå.... Mer för sin mångsidighet och i längden roligare klocka för pengarna.

Men POn (42mm) saknar jag ändå något sjukt ibland, förmodligen för att den var vackrare att titta på och "ömtåligare" i sin utstrålning, den måste bara ägas minst 1 gång i livet. Lycka till!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Bolio

Panerai
Två riktigt fina klockor, jag har haft bägge och trivdes bra med båda två men saknar bara en och det är POn. Jag går lite mot strömmen och jag har svårt för vita tavlor men som någon skrev så har du ju möjlighet att ha både svart och vit på Rolex uret och det är ju en klar fördel.

Tycker förövrigt att länken på POn är helt ok och tillsammans med låset så slår den Rolexen å d grövsta. Hur du än väljer kommer du bli grymt nöjd och eftersom du valt just dessa klockor kan du faktiskt komma undan väldigt bra om du mot förmodan inte skulle bli nöjd med den du väljer. Anledningen till det är att du med all säkerhet får tillbaka pengarna vid flipp så då är det bara att pröva den andra:D .

Ditt problem är ett positivt problem så njut hela vägen till avslutet:) .
Lycka till.
 

Medstil

Omega
Rolex eller Omega !! Nu blir många arga ;) har haft många omega men är som bilar från VAG tråkigt men funkar.
Bilen för alla, klockan för alla...
Rolex alltid rätt :) Men försök tänka utanför BOXEN finns så galet mycket coola klockor...
Tänk va kul vi hade haft här om vi bara skulle visa upp våra VW sorry OMEGOR ;)

Sorry fel av mig har säkert haft 20 Omega och det är jättefina klockor men vi vill se lite nytt :)

Ps. Jag kör BMW lite mesigt det med, borde köra Masserati eller iallafall ALFA, dricka Prosecco till lunch ja ni fattar...

Ha D / Mathias
 

joh.jonsson

Panerai
Lyfter den här tråden lite med att fråga vad det är för priser på service omega vs rolex.
Men också vad en svart/vit tavla till exp2 går loss på, även byte av denne =)
 
Topp