• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Explorer II 16570 (Fullset)

Owaysis

Cartier
Tjena!

Nytt ska in och därför måste jag tyvärr sälja min Expy II.

Klockan är uttagen i april 2006 och är fullset, det ingår alltså yttre låda, box, hangtags, instruktionsbok, stämplat cert, alla länkbitar och putsduk.
Okänd servicehistorik, men klockan går precis som den ska och håller tiden otroligt väl, växlar även datum snabbt och precist.
Jag testade gången på en timegrapher hösten 2016 och då gick den +1 sec och hade 290 i amplitud så urverket mår alltså bra, jag har dock inget kvitto på det så ni får själva avgöra hur värdefull den informationen är.
Klockan trycktestades med godkänt resultat ner till 100m hösten 2015, jag har ett kvitto på det men kvittot har blekts så man ser det lite otydligt.

Skicket på klockan skulle jag beskriva som bra. Förutom hairlines och lite deskdivingmärken som det tenderar att uppstå på en 11 år gammal klocka så finns det en liten repa på bezeln som går från siffran 14 till 15 . IRL så ser man i princip aldrig den och det är absolut inget man tänker på men i vissa vinklar så syns det, man kan se den på en utav bilderna (bild 4) då ljuset ligger på.

Klockan finns i Växjö för F2F.

Pris: 40000 SEK (Betalas via Swish)
Retur: Ingen retur vid F2F annars 24 h från det att klockan mottages. Klockan ska då skickas tillbaka i samma skick som den mottogs.
Referenser: Jag har aldrig bemödat mig med att skapa en referenstråd men jag har köpt och sålt klockor till medlemmar förut, jag har även medverkat på flertalet GTG:s så jag kan nog få flera medlemmar att styrka min seriositet.

Bilder: Jag får ursäkta då kvalitén på dessa bilder inte är den bästa. Jag har försökt att ta så sanningsenliga bilder som möjligt, det ska även tilläggas att vissa hairlines syns väldigt tydligt då ljuset ligger på, det är sällan man ser det irl.

IMG_0332.JPG
IMG_0347.jpg
IMG_0337.JPG
IMG_0338.JPG
IMG_0339.JPG
IMG_0340.JPG
IMG_0341.JPG
IMG_0342.JPG
IMG_0343.JPG
IMG_0344.JPG
IMG_0346.JPG


Väl mött!
 
Senast ändrad:
Topp