• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Explorer II 16570, Priced to sell!!

Rookie

Cartier
2-Faktor
Nytt pris: 27 000 inkl. värdefrakt inom Sverige.
Hej,

Jag har en Rolex Explorer II 16570 till salu. Köptes 4 Juli 2014 ifrån Jälmers Ur i Borås.
Känner att denna gjort sitt på min arm och tänkte därför vandra vidare och testa andra modeller.

En Rolex Explorer II 16570 alltså Full-set ifrån 2002, SEL och lugholes. Jag anser att den är i ett fint skick. Det som finns att anmärka på (som jag försökt få med på bilderna) utöver vanliga hairlines osv. är att ca halva bezeln fått sig en konstig borstning någon gång vilket syns på de mörkare bilderna, dvs. endast i rätt ljus. Tittar man bara vanligt på klockan så ser man alltså inte detta ö.h.t. (vilket syns i b la första bilden). Det är fullt möjligt för rolex att vid service polera upp bezeln och fylla i färg för att återställa allt till ursprungsborstningen, så den är absolut inte förstörd på något sätt! Några småmärken på länken, luggarna och sidorna, men det är sådant som syns om man tittar väldigt noga. Länken har enligt bilderna väldigt lite stretch. Håller tiden inom COSC, fick den till +1,1s på ca 32h med hjälp av appen Twixt.
Box, cert, kvitto på trycktest och äkthetsbevis ifrån Rob Engström finns, samt ett års garanti ifrån Jälmers Ur t.o.m 4 Juli 2015!

Pris: 27 000:- inkl. värdefrakt inom Sverige.
Ingen returrätt, annonsen täcker redan allt som finns att veta. Fler bilder kan ordnas vid intresse!

Jag har hunnit samla ihop hela tre referenser som ni finner här: https://klocksnack.se/threads/rookie.21489/

Nedan följer bilderna, jag har försökt att vara så ärlig som möjligt i både text och bilder. Den är lite kladdig på vissa bilder efter mina fingrar p.g.a. att jag tog hundratals bilder och orkade i slutändan inte att köra med putsduken:
 
Senast ändrad:
Topp