• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II 16570 skick

Tjenare!

Är på jakt efter min första riktiga kvalitetsklocka nu till studenten och närmar mig ett köp på en 16570 med vit urtavla. Hade tänkt handla ifrån Chrono24 och ber därför er som har lite bättre koll än en själv vad ni tycker om kvalitén på klockan, och ifall allt ser rätt ut? Man kan väl inte vara för försiktigt när man ska göra sitt första storköp?

4312792_xxl.jpg


4312792b_xxl.jpg


Säljaren vill ha 32500kr för den (finns det kanske något utrymme för att pruta lite?). Den är fullset och han uppger även att allt ska vara 'originalskick'. Är det något man ska gå loss på kanske? Den är ju bara så förbaskat snygg! :sorry:

Tack så hemskt mycket på förhand för hjälpen! (PS, ifall någon här säljer sin för ett liknande pris, PMa gärna!)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
ringen skall väl inte vara vridbar på den där modellen eller?

Ser nämligen ut som den är något vriden (kan vara brytningar i glaset som spökar)
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Hejsan!

Klockan är felpolerad, ska som sagt inte vara blank och ringen ser ut att sitta lite snett, lite varningsklockor.

Det är inget samlarobjekt så visst kan du lämna in den för korrekt polering om det nu är verkligen denna du vill ha, men som sagt, det är ingen raritet så du behöer inte leta i 6 månader för att hitta en finare.

Pruta rejält eller leta vidare tycker jag!

Med vänlig hälsning Robin
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
För att vara riktigt säker och kunna utesluta denna klocka @framtidenskrig så skulle jag be om bättre bilder, ser ut som att säljaren har använt blixt när han har fotat. För man ser ju att det är lite borstat på ett av hornen på övre bilden! Tyvärr så är det inte ett fullset, klockan saknar certet, att få en explorer 2a helt i fullset och i ett bra skick för 32,5k idag känns svårt, för att inte säja omöjligt, sålde själv precis min Explorer 2a som var i ett mycket gott skick och var fullset för 37k och det är ett bra pris för en Explorer 2a som är fullsettare.

Övrig bilder som fanns med var även dom dåliga.
https://www.chrono24.se/rolex/rolex-explorer-ii-16570-u-series--id4312792.htm

Här har du ett fint exemplar, men du blir tvungen att punga ut 2500kr till.
https://www.chrono24.se/rolex/explo...ef-16570-von-1997-1998-mit-box--id3328103.htm
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Bra val att avstå.
Tveka inte att fråga här på forumet om klockans skick innan du köper.
För att se själv hur en Explorer skall se ut så kika in senaste öppnings tråden av @Af Sjodahl där han visade upp en nyköpt, NOS (New Old Stock, aldrig använd), Explorer 16570.
Sedan hitta det exemplaret som är mest lik den, i förmånligt pris.
 
Köp från nån på forumet om du inte har koll..
Börjar väl närma sig det, håller med om att det känns tryggare med någon som man kan läsa lite om!

Bra val att avstå.
Tveka inte att fråga här på forumet om klockans skick innan du köper.
För att se själv hur en Explorer skall se ut så kika in senaste öppnings tråden av @Af Sjodahl där han visade upp en nyköpt, NOS (New Old Stock, aldrig använd), Explorer 16570.
Sedan hitta det exemplaret som är mest lik den, i förmånligt pris.

Ska kika in det där, låter som en bra idé!
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
För att vara riktigt säker och kunna utesluta denna klocka @framtidenskrig så skulle jag be om bättre bilder, ser ut som att säljaren har använt blixt när han har fotat. För man ser ju att det är lite borstat på ett av hornen på övre bilden! Tyvärr så är det inte ett fullset, klockan saknar certet, att få en explorer 2a helt i fullset och i ett bra skick för 32,5k idag känns svårt, för att inte säja omöjligt, sålde själv precis min Explorer 2a som var i ett mycket gott skick och var fullset för 37k och det är ett bra pris för en Explorer 2a som är fullsettare.

Övrig bilder som fanns med var även dom dåliga.
https://www.chrono24.se/rolex/rolex-explorer-ii-16570-u-series--id4312792.htm

Här har du ett fint exemplar, men du blir tvungen att punga ut 2500kr till.
https://www.chrono24.se/rolex/explo...ef-16570-von-1997-1998-mit-box--id3328103.htm
Tack för tipset @Af Sjodahl !
image.jpeg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor

Hehe...det var så lite så, kul om man kan vara till hjälp bara! Ett bra köp, kommer att gå upp vad det lider, och så är det en rolig klocka att äga också... Är klockan i din ägo en av klockorna jag länkade till så var det ett bra köp ;), ser att dom är borttagna!
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Hehe...det var så lite så, kul om man kan vara till hjälp bara! Ett bra köp, kommer att gå upp vad det lider, och så är det en rolig klocka att äga också... Är klockan i din ägo en av klockorna jag länkade till så var det ett bra köp ;), ser att dom är borttagna!
Det blev den sistnämnda "von 1997...".
 

Wboy

Panerai
För att vara riktigt säker och kunna utesluta denna klocka @framtidenskrig så skulle jag be om bättre bilder, ser ut som att säljaren har använt blixt när han har fotat. För man ser ju att det är lite borstat på ett av hornen på övre bilden! Tyvärr så är det inte ett fullset, klockan saknar certet, att få en explorer 2a helt i fullset och i ett bra skick för 32,5k idag känns svårt, för att inte säja omöjligt, sålde själv precis min Explorer 2a som var i ett mycket gott skick och var fullset för 37k och det är ett bra pris för en Explorer 2a som är fullsettare.

Övrig bilder som fanns med var även dom dåliga.
https://www.chrono24.se/rolex/rolex-explorer-ii-16570-u-series--id4312792.htm

Här har du ett fint exemplar, men du blir tvungen att punga ut 2500kr till.
https://www.chrono24.se/rolex/explo...ef-16570-von-1997-1998-mit-box--id3328103.htm

Du gillar service-tavlor?
 
Topp