• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Rolex Explorer II 16570 svart

Olaola

Panerai
Hej! Lusten för att prova något nytt har blivit för stark men studentkassan för svag:bookworm:
Så tänker därför kolla intresset på min Explorer II och på min GMT-master.

Rolex Explorer II 16570 P-serie från 2001 med SEL-länk.
Jag köpte klockan i Maj 2016 av Jälmers ur i Borås. Inköpskvitto och äkthetsbevis följer således med till ev köpare. Men inga andra tillbehör till klockan, "watch only".
Jag noterar Ingen gångavvikelse vid användning och har senaste dygnet kört den mot fröken ur med ett resultat på -3 sek på 24 timmar.
Gångreserven är bra och datum växlar kl 00.00 men Ingen servicehistorik. Skicket är gott, men givetvis med hairlines och några "micro dings" främst på länken som är helt normalt efter användning, inget som inte en enklare polering tar bort.
Värt att nämna är någon form av märke inuti själva låset, det ser ut som två flugor eller fjärilar om man så vill, vet inte hur det uppkommit men var så även när jag köpte klockan.
Stör ju absolut inte när klockan används.

Glaset är repfritt men har ett litet osynligt nagg kl 17.30 som kan kännas med nageln.
Tight och fin SEL-länk som passar 19.5 cm.
Trycktestad 13/1= tät!
Överlag en fin och fräsch Rolex!

Pris 38 000kr Swischat, gärna f2f över en kaffe, annars skickat.
I första hand inga byten förutom Rolex alternativt nya Black bay med inhouse.
Bytesvärde 38 000kr
Ingen retur då pengarna skall vidare. Annons och bilder fungerar som beskrivning.
Fritt fram att fråga om klockan!
Ref finns från tidigare köp/sälj.
Förbehåller mig rätten att dra tillbaka annonsen.
Mvh Ola

Nu till det roliga!
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Senast ändrad:
Topp