• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

Hej klocksnack!

Då en tråd finns tillägnad lillebrorsan (sett till storlek), storebrorsan (sett till ålder) så tänkte jag inte ge den senare referensen någon större anonymitet utan slänger ihop en tråd för skönheten!

Oavsett om ni älskar den, hatar den, är sugen på den eller helt enkelt bara vill glo och spåna lite så är ni mycket välkomna!

Vill givetvis se mycket bilder så upp med era vristskott och oljemålningar! :snaphappy:

Skall inte vara sämre än att jag bjuder på några själv...

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


Ses i tråden! :)
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Funderade länge men köpte en vit, för att lite senare komplettera med en svart tavla. Givetvis provat båda varianterna under det senaste året men gjorde misstaget att använda dom medföljande visarna till den svarta tavlan. Inte bra! Dom är svarta från centrum och en bra bit ut, vilket gör klockan svåravläst, speciellt timvisaren. Skulle ha använt visarna från den vita tavlan till den svarta tavlan. Inte helt OK bland puritaner kanske, men fan vet om inte det hade blivit den bästa kombinationen? I standardutförande lutar jag mest mot den med vit tavla. Trevlig klocka hur som helst, som passar för alla tillfällen. :happyhappy:
Rolex E 2015-09-20.jpg

Rolex E 2015-11-14.jpg
 
Får ju bara flika in i taveldiskussionen med att skaffa en vit var ett enkelt val det också! Ser sportigt och vardagligt ut.. Den svarta känns för mig lite mer dressat, eller hur man ska uttrycka sig! :) Fortfarande en otroligt trevlig klocka dock..

Hoppas någon med Rubber B slänger upp en bild eller två här också! :)
 

Ola G

Cartier
Känns som en ref som inte kommer att leva så länge, är lite sugen på en vittavlad
Vad får man ge för en sådan, 40, 50?
Mvh
Ola G
 
Topp