• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

mhgard

Panerai
2-Faktor
Två frågor! :)

Hur upplever ni med små handleder att 216570 är att bära? Sitter den bra, håller den sig ur vägen?

Timvisaren på den svarta, tycker den är lite svår att se vid en snabb blick på bilder, hur är det i verkligheten?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Två frågor! :)

Hur upplever ni med små handleder att 216570 är att bära? Sitter den bra, håller den sig ur vägen?

Timvisaren på den svarta, tycker den är lite svår att se vid en snabb blick på bilder, hur är det i verkligheten?
Fungerade bra för mig med dryga 16 cm handled iaf :) satt bekvämt! Men det är ju inte en liten klocka ska sägas.

Inga problem att se den svarta visaren :)
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Länge sedan jag postade här! 216570 på en 17,5ish handled
IMG_1693.JPG
IMG_1694.JPG
 
@mhgard här har du på 16-16,5cm handled. Tycker alltid att bilder ljuger när det kommer till storlek.. vilken klocka som helst ser ut som en gigant när man fotar på relativt nära håll.

Men när man bär klockan till vardags så känns det helt normalt. Tycker själv den sitter perfekt, även om man i början var lite osäker och den kändes klumpig överlag men det hängde nog på att jag gick från en liten nätt casiokvartsare till en Rolle vilka överlag ej kan beskrivas med ord såsom små&nätta.

IMG_1204.JPG


Får även passa på att här i tråden önska ett gott nytt år och allt det där :happyhappy:
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
@mhgard här har du på 16-16,5cm handled. Tycker alltid att bilder ljuger när det kommer till storlek.. vilken klocka som helst ser ut som en gigant när man fotar på relativt nära håll.

Men när man bär klockan till vardags så känns det helt normalt. Tycker själv den sitter perfekt, även om man i början var lite osäker och den kändes klumpig överlag men det hängde nog på att jag gick från en liten nätt casiokvartsare till en Rolle vilka överlag ej kan beskrivas med ord såsom små&nätta.

IMG_1204.JPG


Får även passa på att här i tråden önska ett gott nytt år och allt det där :happyhappy:

Härligt, tack för svaret. Gott nytt år!
 

Admm

KS Explorers Club
Vad är det som gör att alla ni gillar Explorern så mycket? Jag själv älskar Explorern oerhört mycket. Har en vit 16570 som jag älskar och en svart 216570 som jag kanske använder lite för mycket, hehe.. Min far blev besatt av Explorern efter att han såg en familjemedlem ha den gamla Explorern på 60-talet. Jag antar att utforskaren har levt kvar bland oss sedan dess, haha.
 
Kan komma att behöva avyttra min 216570 för att göra utrymme för nytt, dock inte säkert ännu. Någon som är sugen?
Full set, uttagen Maj -16.
 

Sajmon88

Omega
kan man köpa Rubber band som är samma storlek som till Gmt 2 keramisk? Hittar inte till explorer 2 på några sidor där jag diggar looksen :)
 
Topp