• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Någon har Explorer till kaffet... vad ska jag kontra med då tänkte jag.. Explorern till.. fil!?! :woot::rolex:

APC_0063.jpg
Vad blir nästa etapp ? Surströmming :eek:
 

Tolla

Omega
Hejsan!

jag har planer på att införskaffa en 216570 nästa år. Har sprungit och klämt o provat hos svensk AD några gånger. Men senaste gången jag var där och provade så hjälpte urmakaren i butiken mig tror han var det iaf. Då sa han att man inte ska byta urtavla beroende på årstider m.m utan ska man byta så gör man det vid en service. Så min fråga till er varför kan man inte göra det, har det och göra med garantin?
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Hejsan!

jag har planer på att införskaffa en 216570 nästa år. Har sprungit och klämt o provat hos svensk AD några gånger. Men senaste gången jag var där och provade så hjälpte urmakaren i butiken mig tror han var det iaf. Då sa han att man inte ska byta urtavla beroende på årstider m.m utan ska man byta så gör man det vid en service. Så min fråga till er varför kan man inte göra det, har det och göra med garantin?
Märkligt svar..Vilken AD var det ?
 
Han menar nog bara att det är ganska ovärt att springa och skifta tavla mellan svart och vit två gånger om året.. Både svart och vitt lirar utmärkt hela året. :)
 
Trodde det var upp till kunden ;)

Givetvis är det upp till kunden! :)
Så kan han nog har menat dumt av mig att inte fråga varför kanske. Men jag fick den känslan/tonläget av att det absolut inte går att byta innan service.

Ja jag vet ju inte hur han resonerade kring det men misstänker väl att det kostar en slant att byta tavla och han kanske tyckte det var onödigt att öppna en klocka multipla gånger för en sådan sak.

Men rör det sig om ett tavelbyte nån gång så är det ju mer försvarbart:)

Nej nu ska jag ta en promenad och rensa skallen för mitt svammel vet inga gränser. :D
 

Tolla

Omega
Givetvis är det upp till kunden! :)


Ja jag vet ju inte hur han resonerade kring det men misstänker väl att det kostar en slant att byta tavla och han kanske tyckte det var onödigt att öppna en klocka multipla gånger för en sådan sak.

Men rör det sig om ett tavelbyte nån gång så är det ju mer försvarbart:)

Nej nu ska jag ta en promenad och rensa skallen för mitt svammel vet inga gränser. :D
Och jag får återgå till att välja vilken färg jag ska ha. vit svart eller kanske vit..:banghead::banghead:
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Hejsan!

jag har planer på att införskaffa en 216570 nästa år. Har sprungit och klämt o provat hos svensk AD några gånger. Men senaste gången jag var där och provade så hjälpte urmakaren i butiken mig tror han var det iaf. Då sa han att man inte ska byta urtavla beroende på årstider m.m utan ska man byta så gör man det vid en service. Så min fråga till er varför kan man inte göra det, har det och göra med garantin?
Dumheter. Som konstaterats ovan är det inga problem att köpa till svart/vit tavla hos AD och få den bytt. Gjorde själv så när jag ägde en 216570 och hann med några halvårsvisa byten innan klockan fick gå vidare..
 

Marieberg

Omega
Om du är intresserad kan du få köpa mina för 400:- Har själv köpt dessa av en Forummedlem för ett högre pris. Perfekt passform hör av dig med PM
 
Topp