• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II stulen/försvunnen

- Rolex Explorer II stulen/försvunnen -

Hej,

Tyvärr råkade jag ut för en misshandel natten till lördag efter att ha besökt ett större evenemang. Jag köpte den 2013 efter mycket lång reserach efter det exemplar som jag aldrig skulle sälja, min keeper/graal helt enkelt, fullset dessutom. Jag har använt den bokstavligen varje dag och det svider.
Klockan är nu försvunnen och finns inte att finna på platsen för misshandeln. Antingen kan någon vänlig själ lämnat in den till polisen eller (mest troligt) så är den stulen. Polisanmälan är upprättad och skadeanmälan till försäkringsbolaget kommer att göras så snart de öppnar, måndag. Jag vill uppmärksamma er alla på att om ni blir erbjuden en vit Rolex Explorer II (16570) som passar in på beskrivningen nedan, var så god att kontakta mig.

– Rolex Explorer II (16570).
– 3186 verket.
– Vit urtavla, med Rolex Rehaut innerring med serienummer.

Nu till de mer unika signalementen av klockan:
– en repa som i V-form vid högra nedre bandhornet.
– en längre repa på vänster sida, över vänstra bandhornet till drygt mitten av klockan.
– på den vänstra sida finns en mycket tydlig signalement i form av tre mindre "skrubbrepor" som kommer sig av att klockan har stötts mot glas, vilket gör att den polerade ytan ser borstad ut. Dessa "repor" ligger precis som tre små streck med små mellanrum. Nästan så man kan tro att de är från fabriken.
– Runt området för "8" och trekanten på den yttre ringen är en mindre "skrubbrepa".
– Låset för armbandet har ordentliga "desk diving" märken och har en djupare repa mitt under.

Om ni får ett sådant erbjudande, ser något på Tradera eller Blocket, hör gärna av er. Jag kan då delge ID-nummret på klockan men vill inte för tillfället skriva ut den här. Efter att jag kort beskrivit omständigheterna för mitt försäkringsbolag ska det nog inte vara några större svårigheter att få ut ersättning av klockan och eventuellt för misshandeln. Jag ropar dock inte "Hej" ännu, innan handläggningstiden är klar.

Det känns riktigt jäkligt just nu men det är bara att försöka lösa detta på bästa sätt möjligt. Håll gärna utkik!
 
Senast ändrad:

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
- Rolex Explorer II stulen/försvunnen -

Hej,

Tyvärr råkade jag ut för en misshandel natten till lördag efter att ha besökt ett större evenemang. Jag köpte den 2013 efter mycket lång reserach efter det exemplar som jag aldrig skulle sälja, min keeper/graal helt enkelt, fullset dessutom. Jag har använt den bokstavligen varje dag och det svider.
Klockan är nu försvunnen och finns inte att finna på platsen för misshandeln. Antingen kan någon vänlig själv lämnat in den till polisen eller (mest troligt) så är den stulen. Polisanmälan är upprättad och skadeanmälan till försäkringsbolaget kommer att göras så snart de öppnar, måndag. Jag vill uppmärksamma er alla på att om ni blir erbjuden en vit Rolex Explorer II (16570) som passar in på beskrivningen nedan, var så god att kontakta mig.

– Rolex Explorer II (16570).
– 3186 verket.
– Vit urtavla, med Rolex Rehaut innerring med serienummer.

Nu till de mer unika signalementen av klockan:
– en repa som i V-form vid högra nedre bandhornet.
– en längre repa på vänster sida, över vänstra bandhornet till drygt mitten av klockan.
– på den vänstra sida finns en mycket tydlig signalement i form av tre mindre "skrubbrepor" som kommer sig av att klockan har stötts mot glas, vilket gör att den polerade ytan ser borstad ut. Dessa "repor" ligger precis som tre små streck med små mellanrum. Nästan så man kan tro att de är från fabriken.
– Runt området för "8" och trekanten på den yttre ringen är en mindre "skrubbrepa".
– Låset för armbandet har ordentliga "desk diving" märken och har en djupare repa mitt under.

Om ni får ett sådant erbjudande, ser något på Tradera eller Blocket, hör gärna av er. Jag kan då delge ID-nummret på klockan men vill inte för tillfället skriva ut den här. Enligt att jag kort beskrivit omständigheterna för mitt försäkringsbolaget ska det nog inte vara några större svårigheter att få ut ersättning av klockan och eventuellt för misshandeln. Jag ropar dock inte "Hej" ännu, innan handläggningstiden är klar.

Det känns riktigt jäkligt just nu men det är bara att försöka lösa detta på bästa sätt möjligt. Håll gärna utkik!

Fy fan, hur mår du själv?
 

Greven

Audemars
Fruktansvärt att du misshandlats! Hoppas du inte blev skadad fysiskt eller psykiskt. Att sedan också din klocka försvann är ju extra salt i såren. Håller tummarna att försäkringsbolag och polis kan hjälpa dig så att du kan ersätta din klocka eller kanske till och med hitta den förlorade klockan. Meddela gärna i tråden hur det går. Tack och lycka till!
 
Med mig är det ok, ingen "större" misshandel, mest skrubbsår och sönderriven skjorta. Det som svider är dock som sagt att en ägodel som jag delat mycket med är borta. Enbart en ägodel, men ni kan säkert föreställa er.
 
Senast ändrad:
Blir både arg och ledsen!
Hur gick det ens till, de bara hoppade på dig? Fegisar!

Vilken region? Stockholm?

Kort kan sägas att ett antal personer stod och slog, eventuellt kastade saker på ett lägenhetsfönstret. Jag gick och mötte dem för att få dem att upphöra med detta, naturligtvis genom att diskutera detta oskick. Jag en ordentlig knuff av en eller två personer som jag diskuterade med, och en person liggandes över mig, strypgrepp osv. med två andra som hoppade på min vän. Klockan låg i min ficka som en försiktighetsåtgärd då jag ansåg det säkrare än att ha den på armen. Mer eller mindre direkt efteråt uppmärksammar jag att klockan ej är kvar. Jag går tillbaka två gånger på kvällen och en gång nu på morgonen och dammsög området men inget.

Ej storstadsregion, lagom luddigt, som jag vill ha det för tillfället.
 
Senast ändrad:

Kson

Patek
2-Faktor
Fy vad tråkigt! Hoppas du under omständigheterna mår bra och att klockan hittas.
 
Tack för all uppmuntran, ett mycket sympatiskt forum detta.

Också, tack för tipset gällande Rolex AD och serienumret. Det var en god idé!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hemskt, hoppas du mår bra. Ej storstadsregion är ju stort plus vid en sån här händelse, sannolikheten att de är kända av polisen är stor. Ska kanske inte i fråga, men hur kommer det sig att de kastade sten på ditt fönster? Det är inte så att du är "känd av polisen"?

Oavsett, lovar att rapportera ifall jag ser en Explorer som stämmer överens på din beskrivning.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Tråkigt att höra. Hoppas klockan kommer tillbaka via hittegods eller polisens arbete!

Strongt av dig att ingripa!
 
Hemskt, hoppas du mår bra. Ej storstadsregion är ju stort plus vid en sån här händelse, sannolikheten att de är kända av polisen är stor. Ska kanske inte i fråga, men hur kommer det sig att de kastade sten på ditt fönster? Det är inte så att du är "känd av polisen"?

Oavsett, lovar att rapportera ifall jag ser en Explorer som stämmer överens på din beskrivning.

Känd hos polisen är jag inte. Eventuellt kan det ha varit den där fortkörningsboten för 5 år sedan...

Anledningen till att de kastade/bankade på rutan var att jag tidigare hade menat på att deras urinering direkt vid porten till huset och därtill utanför ett vardagsrumsfönster skulle kunna göras på avsedd plats (tänk festivaltoaletter) som var ungefär 50 meter bort. Att ha utsikt in i en provisorisk uringrop direkt utanför ingången till ett bostadshus ansåg jag vara något frånstötande.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Förbannat tråkigt att höra, jag kan ju lista ut vart detta hände och den typen av tillställningar drar ju till sig en massa drägg. Det skulle inte förvåna mig om du hittar klockan i kväll i det största festivaltältet. Jag föreslår att du går dit och pratar med personalen och vakterna visar bilder och be att dom håller ögonen öppna.
Lycka till.
 

DG

Panerai
2-Faktor
Trist som fan att höra, hoppas att du mår under omständigheterna okay. Hoppas att idioterna åker fast samt att du får din Expy tillbaka.
 

Rivalen

Rolex
Känner med dig och hoppas att din åtgärd hos AD kommer att resultera i nåt bra. Att försäkringen täcker och att du själv mår så pass bra som du ger intryck av.
 
Topp