Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex Explorer II stulen/försvunnen

Diskussion i 'Diskussion' startad av CurriculumVitae, 25 juli 2015.

1. CurriculumVitae
    Trådstartare

CurriculumVitae Bonde

- Rolex Explorer II stulen/försvunnen -

Hej,

Tyvärr råkade jag ut för en misshandel natten till lördag efter att ha besökt ett större evenemang. Jag köpte den 2013 efter mycket lång reserach efter det exemplar som jag aldrig skulle sälja, min keeper/graal helt enkelt, fullset dessutom. Jag har använt den bokstavligen varje dag och det svider.
    Klockan är nu försvunnen och finns inte att finna på platsen för misshandeln. Antingen kan någon vänlig själ lämnat in den till polisen eller (mest troligt) så är den stulen. Polisanmälan är upprättad och skadeanmälan till försäkringsbolaget kommer att göras så snart de öppnar, måndag. Jag vill uppmärksamma er alla på att om ni blir erbjuden en vit Rolex Explorer II (16570) som passar in på beskrivningen nedan, var så god att kontakta mig.

– Rolex Explorer II (16570).
    – 3186 verket.
    – Vit urtavla, med Rolex Rehaut innerring med serienummer.

Nu till de mer unika signalementen av klockan:
    – en repa som i V-form vid högra nedre bandhornet.
    – en längre repa på vänster sida, över vänstra bandhornet till drygt mitten av klockan.
    – på den vänstra sida finns en mycket tydlig signalement i form av tre mindre "skrubbrepor" som kommer sig av att klockan har stötts mot glas, vilket gör att den polerade ytan ser borstad ut. Dessa "repor" ligger precis som tre små streck med små mellanrum. Nästan så man kan tro att de är från fabriken.
    – Runt området för "8" och trekanten på den yttre ringen är en mindre "skrubbrepa".
    – Låset för armbandet har ordentliga "desk diving" märken och har en djupare repa mitt under.

Om ni får ett sådant erbjudande, ser något på Tradera eller Blocket, hör gärna av er. Jag kan då delge ID-nummret på klockan men vill inte för tillfället skriva ut den här. Efter att jag kort beskrivit omständigheterna för mitt försäkringsbolag ska det nog inte vara några större svårigheter att få ut ersättning av klockan och eventuellt för misshandeln. Jag ropar dock inte "Hej" ännu, innan handläggningstiden är klar.

Det känns riktigt jäkligt just nu men det är bara att försöka lösa detta på bästa sätt möjligt. Håll gärna utkik!

Senast ändrad: 25 juli 2015
  2. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Fy fan, hur mår du själv?

3. Freddie L

Freddie L Borgare

Från:
    Mjölby
    Fy vad hemskt!
    Ta hand om dig, så tar KS hand om snokandet efter din klocka. Tyvärr verkar de sällan dyka upp.

CurriculumVitae gillar detta.
  4. Chagall

Chagall Stadsbo

Fan vad trist att de två översta trådarna nu när jag loggade in handlade om två personer som fått sina klockor stulna. Usch :(

5. Greven

Greven Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Fruktansvärt att du misshandlats! Hoppas du inte blev skadad fysiskt eller psykiskt. Att sedan också din klocka försvann är ju extra salt i såren. Håller tummarna att försäkringsbolag och polis kan hjälpa dig så att du kan ersätta din klocka eller kanske till och med hitta den förlorade klockan. Meddela gärna i tråden hur det går. Tack och lycka till!

SFS och CurriculumVitae gillar detta.
  6. jandan

jandan Friends of KS

Hoppas du själv är ok!
    Bra beskrivning av klockan, får hoppas det löser sig så bra som möjligt för dig!

7. Skolläraren

Skolläraren Friends of KS

Hoppas du mår bra och att klockan hittar hem snart!

8. CurriculumVitae
    Trådstartare

CurriculumVitae Bonde

Med mig är det ok, ingen "större" misshandel, mest skrubbsår och sönderriven skjorta. Det som svider är dock som sagt att en ägodel som jag delat mycket med är borta. Enbart en ägodel, men ni kan säkert föreställa er.

SFS och Freddie L gillar detta.
  9. KenKun

KenKun Biskop

Blir både arg och ledsen!
    Hur gick det ens till, de bara hoppade på dig? Fegisar!

Vilken region? Stockholm?

10. CurriculumVitae
    Trådstartare

CurriculumVitae Bonde

Kort kan sägas att ett antal personer stod och slog, eventuellt kastade saker på ett lägenhetsfönstret. Jag gick och mötte dem för att få dem att upphöra med detta, naturligtvis genom att diskutera detta oskick. Jag en ordentlig knuff av en eller två personer som jag diskuterade med, och en person liggandes över mig, strypgrepp osv. med två andra som hoppade på min vän. Klockan låg i min ficka som en försiktighetsåtgärd då jag ansåg det säkrare än att ha den på armen. Mer eller mindre direkt efteråt uppmärksammar jag att klockan ej är kvar. Jag går tillbaka två gånger på kvällen och en gång nu på morgonen och dammsög området men inget.

Ej storstadsregion, lagom luddigt, som jag vill ha det för tillfället.

11. StarMan

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    Fan vad tråkigt att höra. Hoppas du är ok och får tillbaka din klocka snabbt!

12. Kson

Kson Friends of KS

Fy vad tråkigt! Hoppas du under omständigheterna mår bra och att klockan hittas.

13. Magnlar

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Fyfan vad tråkigt att läsa. Vilka förbannade idioter. Hoppas att du blir bra igen och det ordnar sig med försäkringen och allt.

14. Rookien

Rookien Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Usch, hoppas de åker fast och att du finner din klocka.

15. nissehult

nissehult Friends of KS

Aj då. Tråkigt. Hoppas du är ok. Kontakta Rolex-AD så registrerar de klockans serie# hos Rolex. Skulle den senare åka på service hos dom så flaggas den som stulen.

yonsson, Aquastaren, Grafton och 2 andra gillar detta.
  16. MJ24

MJ24 Friends of KS

Hoppas du är ok, och att du får tillbaka din klocka!

17. CurriculumVitae
    Trådstartare

CurriculumVitae Bonde

Tack för all uppmuntran, ett mycket sympatiskt forum detta.

Också, tack för tipset gällande Rolex AD och serienumret. Det var en god idé!

18. Guillbert

Guillbert Friends of KS

Mycket tråkigt! Hoppas att du får tillbaka klockan.

19. Taxman

Taxman Friends of KS

Usch va trist! Hoppas du är ok. Är själv på jakt efter en 16570 så om jag ser någon som matchar beskrivningen hör jag av mig.

20. Cristian

Cristian Friends of KS

Tråkigt. Hoppas du mår bra och att det löser sig på bästa sätt.

21. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Hemskt, hoppas du mår bra. Ej storstadsregion är ju stort plus vid en sån här händelse, sannolikheten att de är kända av polisen är stor. Ska kanske inte i fråga, men hur kommer det sig att de kastade sten på ditt fönster? Det är inte så att du är "känd av polisen"?

Oavsett, lovar att rapportera ifall jag ser en Explorer som stämmer överens på din beskrivning.

22. Rock_N_Ron

Rock_N_Ron Friends of KS

Tråkigt att höra. Hoppas klockan kommer tillbaka via hittegods eller polisens arbete!

Strongt av dig att ingripa!

23. CurriculumVitae
    Trådstartare

CurriculumVitae Bonde

Känd hos polisen är jag inte. Eventuellt kan det ha varit den där fortkörningsboten för 5 år sedan...

Anledningen till att de kastade/bankade på rutan var att jag tidigare hade menat på att deras urinering direkt vid porten till huset och därtill utanför ett vardagsrumsfönster skulle kunna göras på avsedd plats (tänk festivaltoaletter) som var ungefär 50 meter bort. Att ha utsikt in i en provisorisk uringrop direkt utanför ingången till ett bostadshus ansåg jag vara något frånstötande.

24. Xalle

Xalle Friends of KS

Kanske ingen tröst för stunden, men du verkar ha hälsan i behåll iaf. Hoppas det ordnar sig dock!

25. bjarne.heden

bjarne.heden Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Strongt gjort att du ingrep! Tråkigt att det slutade illa dock :(. Hoppas du återfår klockan. Huvudsaken är att du har hälsan i behåll.

SFS och CurriculumVitae gillar detta.
  26. Gunvald

Gunvald Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Trist att civilkurage ska komma med det "priset". Hoppas det löser sig på för dig bästa sätt.

27. Pelarn65

Pelarn65 Friends of KS

Skönt att det gick bra för dig, hoppas att du återfår klockan.

28. wayne

wayne Friends of KS

Förbannat tråkigt att höra, jag kan ju lista ut vart detta hände och den typen av tillställningar drar ju till sig en massa drägg. Det skulle inte förvåna mig om du hittar klockan i kväll i det största festivaltältet. Jag föreslår att du går dit och pratar med personalen och vakterna visar bilder och be att dom håller ögonen öppna.
    Lycka till.

29. DG_STHLM

DG_STHLM Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Trist som fan att höra, hoppas att du mår under omständigheterna okay. Hoppas att idioterna åker fast samt att du får din Expy tillbaka.

30. Rivalen

Rivalen Friends of KS

Känner med dig och hoppas att din åtgärd hos AD kommer att resultera i nåt bra. Att försäkringen täcker och att du själv mår så pass bra som du ger intryck av.

Mårtenssons ur Brookfield