• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - Varför?

DrDre

Patek
En fördel är ju att den är relativt ovanlig om man jämför med Sub/GMT. Personligen tycker jag dock att den är riktigt snygg, både den tidigare och den nuvarande varianten och jag skulle gärna ha en.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Så hypen har nått till Explorer 2 nu? Trodde den var på väg från Vintagepepsi till Day date. Fina klockor alla tre.

Explorer 2 är nog finare Irl än på bild. Minns när jag såg en kopia i Turkiet förra våren och tänkte Wow! Trodde att det skulle bli min första Rolex men det slutade med en med vridbar Gmt ring . Inte köpt i Turkiet dock ;-)
 

David

Bödeln
Är inte heller en fan av Exp 2, speciellt generation 1. Tycker den ser lite lustig ut med metallbezel. Generation 2 med svart tavla ser rätt fet ut dock, men finns många andra klockor som ligger före på listan...

Vilken är generation 1, menar du?

1655
30fab721.jpg


16550
a1e8c9ca.jpg


16750
DSC02181.jpg


216570
RIMG0003-1.jpg


Är det bara jag som tycker den nya Exp2:an ser lite ut som en barnklocka med sina tjocka och knubbiga visare?

Har du provat en på armen? Personligen tycker jag att 216570 är en perfekt evolution genomförd med fingertoppskänsla, även om jag hade föredragit rött över orange.
 

Grön

Omega
2-Faktor
Vit 16570 är vad som står högst på min nästalista. Och det har den gjort länge och helt oberoende av några trender. För min del kom det smygande. Från början förstod jag mig inte alls på den. Jag har en exp1 och den i kombination med vit exp2 är enligt mig svårslagen...
 

POO

Panerai
Har du provat en på armen? Personligen tycker jag att 216570 är en perfekt evolution genomförd med fingertoppskänsla, även om jag hade föredragit rött över orange.


Av de nya sportklockorna är Explorer2an den som är mest lyckad och känns som den bästa efterträdaren. Speciellt jämfört med maxicasen.
Dock finner jag visarnas propotioner lite lustiga och nästan lite karikatyraktiga.
Jag har provat den irl och det är väl kanske lite mindre framträdande då.
 

Ricrob

Patek
Det är något så jävla härligt med den här kommentaren ihop med din profilbild.

Fantiserar att du är någon kille i polisonger, blommig skjorta och mockaväst med alldeles för stora glasögon som sitter i sitt 70-talsdekorerade hem och är sur för att tiden inte stannade 1974.
Magnum PI är 80-tal och Micke B är en schtekig innerstads-yngling med kotlettfrilla och brudar hängandes efter sig, sådeså.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Svart är schysst men vitt är bara så fräscht :) Är särskilt förtjust i de svarta detaljernas kontrast mot det vita.

Ang hypen så var det väl först GMT Pepsi, sen vit Exp 2 och kommande hype tror jag kommer gälla Milgauss och till hösten blir det säkert daydate!?

udunuzeb.jpg


jezupyda.jpg
 

Norra

Panerai
Om Milgaussen blir nästa hypeklocka tar jag livet av mig, Milgaussen är, i alla tillgängliga färgkombinationen, den FULASTE sportrolexen som existerar. (tycker jag)
 

David

Bödeln
Den svarta är också schysst, men Explorern är den enda klockan med vit tavla jag har och med så många andra klockor med svart tavla att välja på känner jag inte att det är värt besväret att byta.
 

Reize

Omega
Jag har svårigheter med att lita på någon som föredrar Explorer II framför Explorer I 36mm.

1082525d1368404906-if-you-were-buying-rolex-tomorrow-what-model-would-rolex-explorer-114270.jpg

Ingen annan klocka matchar sportighet med elegans som den här! En subtil och naturlig Rolex för dem som tröttnat på eller tycker Sub är för "dykigt" för vardagsbruk eller festligare sammanhang. Expl2 är lite för blaffig i vridringen och Breitlingassocierande, speciellt med vit tavla.

(Nu skall jag lägga mig under en sten för att ta skydd mot alla irriterade svar)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag har svårigheter med att lita på någon som föredrar Explorer II framför Explorer I 36mm.

1082525d1368404906-if-you-were-buying-rolex-tomorrow-what-model-would-rolex-explorer-114270.jpg

Ingen annan klocka matchar sportighet med elegans som den här! En subtil och naturlig Rolex för dem som tröttnat på eller tycker Sub är för "dykigt" för vardagsbruk eller festligare sammanhang. Expl2 är lite för blaffig i vridringen och Breitlingassocierande, speciellt med vit tavla.

(Nu skall jag lägga mig under en sten för att ta skydd mot alla irriterade svar)

Ettan är tidlös, personlig och stenhård
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag har svårigheter med att lita på någon som föredrar Explorer II framför Explorer I 36mm.

1082525d1368404906-if-you-were-buying-rolex-tomorrow-what-model-would-rolex-explorer-114270.jpg

Ingen annan klocka matchar sportighet med elegans som den här! En subtil och naturlig Rolex för dem som tröttnat på eller tycker Sub är för "dykigt" för vardagsbruk eller festligare sammanhang. Expl2 är lite för blaffig i vridringen och Breitlingassocierande, speciellt med vit tavla.

(Nu skall jag lägga mig under en sten för att ta skydd mot alla irriterade svar)

Hipsterdinka
 
Topp