• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - Varför?

KalleKnuda

Cartier
121214-Explorer-Lucia.jpg
Därför! Bara titta på den, en riktig skönhet ;)
 

Norra

Panerai
Jag har svårigheter med att lita på någon som föredrar Explorer II framför Explorer I 36mm.

1082525d1368404906-if-you-were-buying-rolex-tomorrow-what-model-would-rolex-explorer-114270.jpg

Ingen annan klocka matchar sportighet med elegans som den här! En subtil och naturlig Rolex för dem som tröttnat på eller tycker Sub är för "dykigt" för vardagsbruk eller festligare sammanhang. Expl2 är lite för blaffig i vridringen och Breitlingassocierande, speciellt med vit tavla.

(Nu skall jag lägga mig under en sten för att ta skydd mot alla irriterade svar)

Den där Explorern älskar jag.
 

DrDre

Patek
Om Milgaussen blir nästa hypeklocka tar jag livet av mig, Milgaussen är, i alla tillgängliga färgkombinationen, den FULASTE sportrolexen som existerar. (tycker jag)

Jag tycker nog nästan helt tvärtom. En av mina absoluta favoriter och den får massor av tid på handen. Visst, de oranga inslagen och blixtvisaren gör den ju lite mindre allround än en DJ II eller den stora Explorer 1:an, men samtidigt också lite skojigare och gladare. Jag har dock fått för mig att den inte säljer så bra, så jag skulle inte bli förvånad om man lägger ned den (för tredje gången).

 

Grön

Omega
2-Faktor
För min del är jag lite osäker på att 216570 är 42mm. För stort? I övrigt kanon på alla sätt och vis. Var och provade den för första gången häromdagen. Det slutade med ett nytt strutsband till min vintage Zenith Pilot istället. Just nu väger det över för den klassiska 40mm 16570 trots allt. Vad tycker övriga exp2 gillare?
 

Norra

Panerai
Jag tycker nog nästan helt tvärtom. En av mina absoluta favoriter och den får massor av tid på handen. Visst, de oranga inslagen och blixtvisaren gör den ju lite mindre allround än en DJ II eller den stora Explorer 1:an, men samtidigt också lite skojigare och gladare. Jag har dock fått för mig att den inte säljer så bra, så jag skulle inte bli förvånad om man lägger ned den (för tredje gången).

Har du en DJ II? 36mm ska det vara ;)
 

Norra

Panerai
För min del är jag lite osäker på att 216570 är 42mm. För stort? I övrigt kanon på alla sätt och vis. Var och provade den för första gången häromdagen. Det slutade med ett nytt strutsband till min vintage Zenith Pilot istället. Just nu väger det över för den klassiska 40mm 16570 trots allt. Vad tycker övriga exp2 gillare?
Jag skulle köra 40mm. Anledning till att köpa begagnat och få en bra deal tycker jag.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag har svårigheter med att lita på någon som föredrar Explorer II framför Explorer I 36mm.

1082525d1368404906-if-you-were-buying-rolex-tomorrow-what-model-would-rolex-explorer-114270.jpg

Ingen annan klocka matchar sportighet med elegans som den här! En subtil och naturlig Rolex för dem som tröttnat på eller tycker Sub är för "dykigt" för vardagsbruk eller festligare sammanhang. Expl2 är lite för blaffig i vridringen och Breitlingassocierande, speciellt med vit tavla.

(Nu skall jag lägga mig under en sten för att ta skydd mot alla irriterade svar)



Hehe jag ogillar Explorer I och till en början förstod jag mig ej på Exp II. Tyckte det var en usel kompromiss för GMT Master.

Nu förtiden älskar jag exp II.
Gillar den starkt i vitt med svarta visarna.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Va fan vem bumpar en sån här gammal tråd :rage: bryr mig inte om Explorer 2 men jag hoppas red sub räknas in som undantaget bland ovanliga sällsynta modeller som inte klassades som fula från 70-talet
 
Topp