• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - förstår inte hypen

Mille79

Trollungen
Nä, det är bara du som inte kan läsa mellan raderna på internet. Det går inte att förklara estetik vare sig det gäller klockor, kvinnor, bilar eller något annat. Ingen tar illa upp för att du inte gillar rolex. Sluta trolla nu.

Men lägg av. Du får leva med att andra inte har samma åsikter som du, det betyder inte att dom trollar.
 

MBx

Cartier
Det var inte meningen. Jag skulle genuint vilja förstå vad det är som lockar med Rolexklockor (dom fula). Ingen kan väl tycka att en JLC Master Control är ful oavsett smak, men det tror jag inte gäller en tex expII

"Taste cannot be controlled by law." (Thomas Jefferson)

Alla gillar inte samma sak, har du inte kommit på det ännu?:bored:

Nu ska jag äta lite popcorn.:)

3_qt_Popcorn_Bowl_1.jpg
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Ingen kan väl tycka att en JLC Master Control är ful oavsett smak, men det tror jag inte gäller en tex expII
Det gör jag inte. Postade detta för att förstå. Får också en känsla av att rolexanhängare är rätt otrevliga och tar det väldigt personligt. Men its all good

Har svårt att ta dig seriöst och tror inte någon annan gör det heller. Framförallt efter kommentaren om JLC MC. Nåväl.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Rolex är Rolex, kung på klocktronen. De tilltalar och funkar alltid till allt.

Men så spännande? Nej!
Så speciella? Nej!

Många dyrkar dem blint, inget snack om det.
De är dessutom överrepresenterade här.

Jag gillar mina Rolex, men blir inge ryck-i-byx av dem.

Ska snart köpa en Daytona igen, för jag känner för det.
Även om min Zenith är väldigt mkt vackrare
 

m_s

Patek
2-Faktor
Vilken sjukt onödig tråd... Varför gillar någon blått och någon annat rött? Varför gillar vissa vintage och andra new and shiny?

Låt folk tycka som de vill, handlar inte om att man ska "förstå" hur någon kan tycka något annat utan att bara respektera det.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ska snart köpa en Daytona igen, för jag känner för det.
Även om min Zenith är väldigt mkt vackrare
Zenithen är den bättre klockan utifrån många punkter om du frågar mig. Urtavel-detaljer, boett, historik, pris, urverk, storlek. Men precis som du säger så fungerar det sällan att köpa utifrån specifikationer eller logik. Man vill ha det man vill ha och har man råd så köper man just den klockan oavsett prestanda och dylikt.

Attraktion och logik går sällan ihop. Personligen tycker jag att det generellt finns en hel del andra märken jag tycker är mer intressanta även om jag inte har något emot Rolex bara för att.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Det här är stilrent:)
IMG_0024.JPG
Det är ju färg? Siffror? Kronografer?

Fan kan folk sluta kasta runt begreppet "stilrent"? Det betyder vadå? Minimalistiskt? Sveriges mest överanvända ord, skulle nästan påstå att det slagit ner lagom ifrån tronen, åtminstone gällande kläder, design, inredning osv..
 

hellbit

Cartier
Det är ju färg? Siffror? Kronografer?

Fan kan folk sluta kasta runt begreppet "stilrent"? Det betyder vadå? Minimalistiskt? Sveriges mest överanvända ord, skulle nästan påstå att det slagit ner lagom ifrån tronen, åtminstone gällande kläder, design, inredning osv..

du har ju inte koll:) vad tusan kulle färg och stilrent inte kunna hänga ihop:) det är linjerna om berättar om stilen:) >En Picasso kan vara väldigt stilren i mina ögon, likaså en Kandinski
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Rolex är Rolex, kung på klocktronen. De tilltalar och funkar alltid till allt.

Men så spännande? Nej!
Så speciella? Nej!

Många dyrkar dem blint, inget snack om det.
De är dessutom överrepresenterade här.

Jag gillar mina Rolex, men blir inge ryck-i-byx av dem.

Ska snart köpa en Daytona igen, för jag känner för det.
Även om min Zenith är väldigt mkt vackrare
Håller med. Har både Rolex, omega samt en seiko. Älskar att man kan variera sig och byta klocka när man känner för det. :cigar:
 
Topp