• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - förstår inte hypen

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Rolex är väl ett märke jag har blandade känslor för. Jag älskar mycket mera deras vintage än än deras moderna modeller, älskar historian och den mytomspunna känslan kring märket. Jag kan nästan vara sur på mig själv att jag själv har fallit i Rolexgropen, för nog fan är det ändå lite haltrist att gå på något som alla går på, fast där kommer ju vintagerollar in, mera personliga och kräver kunskaper inför köp.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Det här är stilrent:)
IMG_0024.JPG

Datumet är helt felplacerat enligt mig. Ibland tror man att man ser urtavlans siffror fast det är datumet. Blir helt konstigt när datumet är t.ex. när man kollar som hastigast.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Har inte orkat läsa hela tråden men det är väl ganska enkelt.
Mille79 Är det inte samma som Apple, ett företag som lyckats med marknadsföring och känt för att vara driftsäkra samt god design?
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Rolex är Rolex, kung på klocktronen. De tilltalar och funkar alltid till allt.

Men så spännande? Nej!
Så speciella? Nej!

Många dyrkar dem blint, inget snack om det.
De är dessutom överrepresenterade här.

Jag gillar mina Rolex, men blir inge ryck-i-byx av dem.

Ska snart köpa en Daytona igen, för jag känner för det.
Även om min Zenith är väldigt mkt vackrare

Vilken Daytona blir det då? :D
 

Sond

Patek
Det var inte meningen. Jag skulle genuint vilja förstå vad det är som lockar med Rolexklockor (dom fula). Ingen kan väl tycka att en JLC Master Control är ful oavsett smak, men det tror jag inte gäller en tex expII
Hahahahahaha... Prata om tunnelseende..:) Helt sanslöst hur inskränkt en människa kan vara...:). Sorry, men man kan inte missa en straffspark.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Intressant att så många verkar ta det här personligt, ungefär som att man skulle påpeka att deras unge är ful. ;)

När en enskild person startar en tråd som handlar om att denne ska förstår Rålex så blir man ju lite matt. Jag förstår inte allt i hela universum men jag startar inte massa trådar om det och drygar mig.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
En Sub skulle jag säga är väldigt mycket pengar för folk utan intresse

Jo men sett till sitt sammanhang så finns det folk som köper bilar för det fyrdubbla enbart för att flasha. Gemene man förstår ändå inte vad en Sub är eller vad den kostar. Sen så tror jag att den flashiga typen lika gärna kan köpa en kopia för den typen av människor har knappast några vettiga polare som inser värdet av en dyr klocka.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag hade gärna haft en daytona om den inte haft skruvade pushers. Jag skulle vara för lat för att använda kronografen.
 

Mille79

Trollungen
När en enskild person startar en tråd som handlar om att denne ska förstår Rålex så blir man ju lite matt. Jag förstår inte allt i hela universum men jag startar inte massa trådar om det och drygar mig.

Lägg av. På vilket sätt drygade jag mig. Om något så har det varit personangrepp mot mig av rolexfans. Reality check
 

MBx

Cartier
På plats me
När en enskild person startar en tråd som handlar om att denne ska förstår Rålex så blir man ju lite matt. Jag förstår inte allt i hela universum men jag startar inte massa trådar om det och drygar mig.

På plats med nästa presidentcitat?:cool:

"Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt." (Abraham Lincoln).

;)
 

Mille79

Trollungen
Det är sällan någon stor grej att vissa gillar blonda tjejer och vissa gillar brunetter. Men när det kommer till Rålex då jävlar. Samma sak med 911 för då sitter motorn felplacerad minsann. Varför är det så viktigt att berätta vad man inte tycker om? Det är ju 100 gånger roligare med det motsatta.

Jag ville veta vad det är som gör att man köper en Rolex utifrån mitt eget perspektiv där jag först och främst anser att det estetiska måste tilltala mig. Det kanske var något annat som jag missat tänkte jag.

Nu vet jag att ni som köper Rolex tycker dom är snygga i kombination med allt det andra som har nämnts.

Jag har fått mitt svar och kan fortsätta tycka som jag gör och detsamma för dom som diggar Rolex:)

Moderator lås tråden
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag ville veta vad det är som gör att man köper en Rolex utifrån mitt eget perspektiv där jag först och främst anser att det estetiska måste tilltala mig. Det kanske var något annat som jag missat tänkte jag.

Nu vet jag att ni som köper Rolex tycker dom är snygga i kombination med allt det andra som har nämnts.

Jag har fått mitt svar och kan fortsätta tycka som jag gör och detsamma för dom som diggar Rolex:)

Moderator lås tråden

Jag kommer skicka ett PM med Rolex-reklam till dig varje dag resten av livet tills du tycker som mig :D
 

Apansson

Torpare
Jag ville veta vad det är som gör att man köper en Rolex utifrån mitt eget perspektiv där jag först och främst anser att det estetiska måste tilltala mig. Det kanske var något annat som jag missat tänkte jag.

Nu vet jag att ni som köper Rolex tycker dom är snygga i kombination med allt det andra som har nämnts.

Jag har fått mitt svar och kan fortsätta tycka som jag gör och detsamma för dom som diggar Rolex:)

Moderator lås tråden

JAG FÖRSTÅR INTE DITT FEJS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Topp