• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex, fake eller äkta?

Det finns inga Rolex med glasbaksida, punkt slut.
Nja, inga sportrolex..
image.jpeg
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Skribenten kan aldrig ha burit en Rolex.. Flöjterier.

"Ljudet. Om du kan höra din Rolex ticka, så är det ingen Rolex.

• Det mest kända sättet att upptäcka en äkta Rolex är nog sekundvisaren. På en riktigt Rolex rör sig visarna "flytande", i stället för att hacka sig fram. Den typen av mekanik är svår och dyr att efterlikna, så på de flesta kopior tickar sekundvisaren fram som på en mer ordinär klocka."
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Denna har ej glasbaksida eller vad menar du?
Jag ser ju nu mitt ödesdigra misstag att baklocket ligger på sidan om! o_O
Jag har i ärlighetens namn ingen aning om rolexklockornnas utformning mer än att jag hajjade till i går natt när jag satt och kvällsforskade och läste artikeln, just eftersom jag tycker mig sett rolex (modell för mig okänd) med glas. Verkar ju dock finnas modifierade subs med glas, dock inget uppskattat fenomen vad jag kan förstå!?

/Andreas
 

Guinness

Cartier
Nja de som skaffar subs med glas uppskattar det säkert men det är inte något premium om en moddad sub med glas säljs.
 
Topp