• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex från Italien

Tim

Omega
Köpte min GMT från en italienare. Det skulle vara en 2003 i 99% skick med box och papper. Fick en från 1993 utan cert och med servicebehov. Säljaren var en trusted premium seller på chrono hade ingen förståelse för att jag surade och slutade därför svara på mina mail.

Sannolikt går din affär bättre men jag införde iallafall regeln att skippa Italienska affärer om det inte är F2F framöver.

Jag sålde för övrigt en fullset Daytona från 2008 för under 70k här på Klocksnack för inte så längesen.
 

Rivalen

Rolex
Köpte min GMT från en italienare. Det skulle vara en 2003 i 99% skick med box och papper. Fick en från 1993 utan cert och med servicebehov. Säljaren var en trusted premium seller på chrono hade ingen förståelse för att jag surade och slutade därför svara på mina mail.

Sannolikt går din affär bättre men jag införde iallafall regeln att skippa Italienska affärer om det inte är F2F framöver.

Jag sålde för övrigt en fullset Daytona från 2008 för under 70k här på Klocksnack för inte så längesen.

Bekant till mig har liknande erfarenhet. Det är inte så noga om det inte är som beskrivet och när man hävdar sin rätt så dör kommunikationen. Det är ju först när det går fel som det prövas vilken säljare man valt. Så se till att ha rekommendationer, det är i alla fall en start.
 

Archie

Cartier
låter dumsnålt att utsätta sig för den risken för ynka 5k. om man har råd med en såpass dyr klocka har man råd med det också.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag är själv nära att beställa en Air-King från stevanella orologi men efter att ha läst den här tråden blir man lite fundersam. Stevanella skickar med UPS, synpunkter på det?
Det blev ett köp och allt gick bra. Har dock ännu inte låtit kolla klockan invändigt. Skrev ett mer utförligt inlägg i chrono24 tråden.
 

n08a

Breitling
evaze6er.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp