• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex från Kroatien till nästan för bra pris

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Alla varningssignaler går ju på det här. Den enda anledningen till att frågan fortfarande diskuteras är väl att det alltid finns drömmare som så gärna vill att det ska vara sant att det fördunklar omdömet :)
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
För bra för att va sant brukar oftast...
image.jpeg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Tror på storblåsning. MEN om du får den för ynka 19500:- så kan du ju köpa en biljett tur och retur och köpa den f2f. Troligtvis fortfarande billigare än annars. Tror dock du blir 19500:-+Flygbiljett och hotellnatt fattigare tyvärr.
 

Schildfat

Cartier
Hade väl inte varit några större bekymmer om säljaren faktiskt var i Sverige och kunde uttala sig mer trovärdigt, och helst på svenska.. Många röda flaggor här tyvärr..
 

M021

Rolex
2-Faktor
Tur att du postade här först. Men fan alltså, 20k för en sub. Med all respekt, verkar det för bra för att vara sant så är det så. PUNKT. Finns på tok för många fall här på forumet när naivitet har stått en dyrt. Köp via KS, här finns gott om klockor och gott om trevliga prickar med goda referenser.
 

JohnDoe

Rolex
Alltså hur uppenbart som helst att det är en blåsning. Finns ingen anledning i världen att någon väljer att "skänka bort" pengar genom att sätta ett så tydligt underpris. Hundra procent blåsning.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Och detta startar folk trådar för? 19,5 kom igen nu, håll lite nivå på grejerna. Börja med att göra en bildgoogling, misstänker att bilderna dyker upp i någon annans annons.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
De här trådarna alltså... Källkritik borde vara ett obligatoriskt ämne i skolan.

Att ens överväga köp är vansinne. Fullset från 2007 för 20k? Jo, tjena. Det finns så enormt många luckor i manus att det inte ens går att börja anmärka. Det enda jag har att säga är: Rolex säljs inte till vrakpris. Punkt.
 

Roxen

Cartier
Jag kan inte förstå varför så många väljer att dumförklara TS.

Han ställer en vänlig fråga, förmodligen med både iver och förväntan, varpå ett tiotal närmast hånar honom och frågeställningen? Herregud, bli lite mer ödmjuka. Visst, uppenbar blåsning för oss som hållit på länge, men för nya klock-intresserade kanske inte alls.

Vissa beter sig som riktiga pajasar, lugna er lite.
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Jag kan inte förstå varför så många väljer att dumförklara TS.

Han ställer en vänlig fråga, förmodligen med både iver och förväntan, varpå ett tiotal närmast hånar honom och frågeställningen? Herregud, bli lite mer ödmjuka. Visst, uppenbar blåsning för oss som hållit på länge, men för nya klock-intresserade kanske inte alls.

Vissa beter sig som riktiga pajasar, lugna er lite.
Räcker att gå in på C24 för att få en överblick av det generella priset ..Säljer då en random snubbe en klocka för 20' som säljer för det dubbla på den globala marknaden så borde man väl kanske inse att det förmodligen är en bluff ?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Jag kan inte förstå varför så många väljer att dumförklara TS.

Han ställer en vänlig fråga, förmodligen med både iver och förväntan, varpå ett tiotal närmast hånar honom och frågeställningen? Herregud, bli lite mer ödmjuka. Visst, uppenbar blåsning för oss som hållit på länge, men för nya klock-intresserade kanske inte alls.

Vissa beter sig som riktiga pajasar, lugna er lite.

I sak håller jag med. I det här fallet inte lika mycket. Ärligt talat, frågan ska inte behöva ställas.
 

Roxen

Cartier
Räcker att gå in på C24 för att få en överblick av det generella priset ..Säljer då en random snubbe en klocka för 20' som säljer för det dubbla på den globala marknaden så borde man väl kanske inse att det förmodligen är en bluff ?

Självklart, för oss som är insatta och kanske samlat på Rolex länge. Det var inte länge sedan liknande modeller gick för 30-lappen... Jag menar bara att vissa borde bli lite mer ödmjuka och hjälpsamma, inte sant?
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Självklart, för oss som är insatta och kanske samlat på Rolex länge. Det var inte länge sedan liknande modeller gick för 30-lappen... Jag menar bara att vissa borde bli lite mer ödmjuka och hjälpsamma, inte sant?
Jo det har du givetvis rätt i det sistnämnda. Men tror gemene man gör lite research bakom ett sådant köp. Även folk som inte hänger på forum.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tyvärr ingår inte Rolexklockor i 50 % mellandagsrea. ;) Rolex är som pengar på bank och säljs snabbt 10 % under marknadspris.
 
Topp