• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex garantiservice

Hej kompisar,

Fruns "nya" DJ fortar sig och jag tänkte vi skulle lämna in den på en koll. Hur funkar det väl hos AD, tar man bara med sig klocka och cert eller måste man ha med kvitto mm?

Är alla AD's "glada" i att ta emot klockor inköpta hos annan AD eller finns det dom med bättre garanti-känsla, om ni förstår vad jag menar?!

Tacksam för svar.
 
P

Philippe Stern

Guest
Ska inte vara något problem. Ta med certet och dyk in bara. Gjort det hos Rob med klocka med cert från Italien. Inget snack.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Hej kompisar,

Fruns "nya" DJ fortar sig och jag tänkte vi skulle lämna in den på en koll. Hur funkar det väl hos AD, tar man bara med sig klocka och cert eller måste man ha med kvitto mm?

Är alla AD's "glada" i att ta emot klockor inköpta hos annan AD eller finns det dom med bättre garanti-känsla, om ni förstår vad jag menar?!

Tacksam för svar.

Klocka och cert räcker bra, inga problem att gå till valfri AD. Har själv erfarenhet av Rob och Bergströms i GBG och det har aldrig varit ngt problem.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hade samma problem med min. Bergströms i Malmö är inte glada för det, de yrkar på att de inte vill stå för ansvaret om något händer med en klocka som de inte tjänat pengar på. Löjligt och sjukt. Kul att andra butiker har bättre service, ge dock klockan tid, min gick 20s för fort första dagarna och nu någon månad senare diffar den +4 sekunder på en vecka mätt mot mobilen. Ni som väljer att inte tro på min historia, håll tankarna för er själv, trött på medlemmar som inte tror på att det finns dålig service för de själv har blivit bra bemötta.
Lycka till!
Har du någon mer bakgrund, har du certifkat och är klockan stämplad (samt datorinförd) korrekt från en AD?
Om det du säger är sant så tummar nog Bergström på vad jag tror är vilkoren och avtalet jämtemot Rolex för att få vara återförsäljare och verkstad för deras produkter. Bergström fakturerar Rolex för utförda garantiärenden oavsett om klockan är köpt hos dem eller inte.
 

LEC16

Cartier
2-Faktor
Har du någon mer bakgrund, har du certifkat och är klockan stämplad (samt datorinförd) korrekt från en AD?
Om det du säger är sant så tummar nog Bergström på vad jag tror är vilkoren och avtalet jämtemot Rolex för att få vara återförsäljare och verkstad för deras produkter. Bergström fakturerar Rolex för utförda garantiärenden oavsett om klockan är köpt hos dem eller inte.
 
Senast ändrad:

tissoter

Audemars
Hade alla papper och alla tags, Box och allt som följer med en helt ny Rolex, hade precis fått den från en gråhandlare, eftersom den var uthämtad i Italien var de inte jättesugen på att ens hjälpa mig, skulle ta hutlöst betalt för att korta länken också precis som ett slags straff för att jag köpt den
på en annan marknad än den svenska.

Det var då jag frågade vad poängen med internationell Service och garanti var, då fick jag svaret att de inte vill ta ansvar för något min klocka om något skulle skita sig på vägen.
Länken kan jag iofs förstå att det skulle ta betalt för, men garantin vid funktions fel (ej länkjustering såklart) gäller ju som sagt world wide på Rolex.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Länken kan jag iofs förstå att det skulle ta betalt för, men garantin vid funktions fel (ej länkjustering såklart) gäller ju som sagt world wide på Rolex.
Att de tar betalt för länkjustering är precis som du skriver inte så konstigt. Vad som är hutlöst kan ju diskuteras men mer än 250:- för en modern skruvad rolex-länk är hutlöst enligt mig.
Jag tror dock att det vore en vinnande lösning att bjuda på det i mån av tid. Det ökar sannolikheten för att man kommer tillbaks.
 

tissoter

Audemars
Att de tar betalt för länkjustering är precis som du skriver inte så konstigt. Vad som är hutlöst kan ju diskuteras men mer än 250:- för en modern skruvad rolex-länk är hutlöst enligt mig.
Jag tror dock att det vore en vinnande lösning att bjuda på det i mån av tid. Det ökar sannolikheten för att man kommer tillbaks.
Precis, men samtidigt förstår jag att de tar betalt för det om de har mycket att göra. (Vi vet ju inte hur serviceläget såg ut) ! :)

OT: Men om man har en klocka för minst 50 k uppåt, så kanske 250 sek inte är så mycket i sammanhanget.
 

LEC16

Cartier
2-Faktor
Länken kan jag iofs förstå att det skulle ta betalt för, men garantin vid funktions fel (ej länkjustering såklart) gäller ju som sagt world wide på Rolex.
Precis, men samtidigt förstår jag att de tar betalt för det om de har mycket att göra. (Vi vet ju inte hur serviceläget såg ut) ! :)

OT: Men om man har en klocka för minst 50 k uppåt, så kanske 250 sek inte är så mycket i sammanhanget.

Att det kostar pengar förstår jag med, med tidigare klockor jag köpt där har de justerat gratis. I detta fall skulle jag pynta 1000kr
 

tissoter

Audemars
För en skruvad, kan tillägga att de glömde lägga i låsolja också, så skruven trillade nästan ut dagen efter, ja jag blev lurad och betalde de satans 1000 kronorna. Om de glömde eller "glömde" har jag i efterhand funderar över. Gick in på huke och berättade hur jag blev behandlad så löste de resten gratis.
Låter faktiskt lite konstigt, tror dig absolut men att det skulle "missa" en sån sak?
 

LEC16

Cartier
2-Faktor
Låter faktiskt lite konstigt, tror dig absolut men att det skulle "missa" en sån sak?
Förmodligen inte. Men deras bemötande fick mig att tvivla. Dock är det något man inte ska glömma, troligtvis inte första gången de kortar ett armband. Jag hade likaväl inte kunna upptäcka att skruven låg halvt ute och tappat den
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Lämnat in, och fått garantiservice utförd hos AD i Sverige på en Rolex Deepsea köpt utomlands utan några problem.
Fick dock betala frakten til Schweiz, vilket jag hade bestridit att göra om jag hade samma pronlem idag.
 

Ninen79

Audemars
Hade samma problem med min. Bergströms i Malmö är inte glada för det, de yrkar på att de inte vill stå för ansvaret om något händer med en klocka som de inte tjänat pengar på. Löjligt och sjukt. Kul att andra butiker har bättre service, ge dock klockan tid, min gick 20s för fort första dagarna och nu någon månad senare diffar den +4 sekunder på en vecka mätt mot mobilen. Ni som väljer att inte tro på min historia, håll tankarna för er själv, trött på medlemmar som inte tror på att det finns dålig service för de själv har blivit bra bemötta.
Lycka till!
Nymans Ur ville ha 2000 kr för frakten till Rolex på min 6 mån gammal sub c som gick lite för fort. Klockan var köpt i Italien.
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Det är inte bara kortning av länk som skiljer, Bergströms i Götet tar 450kr för att trycka en klocka medans Jarl Sandin tar 150kr, vet inte om Sandin är billiga eller om Bergströms ockrar. Sorry trådstöld. :) Obs, inte köpt av någon av dem.
 

Frourez

Omega
Jag har en GMT inne hos Bergströms för ruckning och fick besked om att det inte går på garantin för den inte är köpt hos dem. 650kr har jag för mig han sa. Har mailat ADn som jag handla av och de säger att det ska vara kostnadsfritt och han har hört direkt med Rolex som också säger det. Ser faktiskt inte att de kommer att göra det gratis även fast jag hänvisar till denna tråd så vad gör man!?
 

tissoter

Audemars
Jag har en GMT inne hos Bergströms för ruckning och fick besked om att det inte går på garantin för den inte är köpt hos dem. 650kr har jag för mig han sa. Har mailat ADn som jag handla av och de säger att det ska vara kostnadsfritt och han har hört direkt med Rolex som också säger det. Ser faktiskt inte att de kommer att göra det gratis även fast jag hänvisar till denna tråd så vad gör man!?
Om Rolex säger det så borde de ju fixa det.
 
Topp