• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Geneve cellini äkta eller fake

don.h

Cartier
Hittade en gammal klocka hemma hos pappa och det är lite oklart vart den kommer ifrån. Jag har googlat lite bilder för att jämföra men blev inte så mycket visare. Min spontana känsla är att den är fake. Vad tror ni? image.jpg image.jpg image.jpg
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Mycket fake! Ingen koll på Cellini serien men baksidan är största "tellen". Quartzverk?
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Min spontana tanke är att den är fake, men kan ha fel. Ta med den till en AD så får du nog ett bra svar.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
image.jpg
Sånt här jobb gör väl inte Rolex på bandhornen? Jag får väl köpa mig en hatt och äta upp den om den är äkta:D
 

wadstroem

Cartier
Fake. De romerska siffrorna ska väl vara i guld, sekund- och minutvisarna längre plus att kronan ser lite taskig ut. Dessutom brukar det rent generellt vara en indikator på att klockan är falsk när "Rolex" finns uppsmällt i stor text på baksidan.
 

don.h

Cartier
Även om jag uppskattar att tråden fortfarande lever så tror jag vi kan konstatera att den är fake ;)
tack för att ni tog er tid
 
Topp