Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex glasbaksida - eftermarket.

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Rivalen, 5 juli 2013.

1. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

Vet inte ens om de finns i original.

Snubblade över det här på tyska ebay. Kanske finns någon som vill buda hem en om priset blir rätt bara för att kolla kvalite och passning? Här finns väl folk som gillar att pilla med grejerna och modda lite.
    Vet inget om säljaren eller kvaliten.

När jag lade ut på TTT kommenterade Singular att det ser ut som Preiks grejer och isf är det bra skit. Som sagt kan man få det till rätt pris så kanske någon kan ha glädje av länken.

http://stores.ebay.de/Sapphire-Caseback-Shop?_trksid=p2047675.l2563

2. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    garfield har en hulk med glasbaksida.

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    But why?
    1: Du riskerar tätheten, eller drar i alla fall ner trycktåligheten.
    2: Rolex urverk är ju ändå inte särskilt snygga.

vonbahr och mrMyagi gillar detta.
  4. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    Tycker det är snyggare utan glasbaksidan, den ser ganska billig ut med glas på en sån klocka!

5. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Jag förstår inte varför man skulle vilja se ett standard Rolex-urverk.

vonbahr gillar detta.
  6. garfield

garfield Friends of KS

Har varit utloggad ett tag men såg just denna tråd. Jag gillar personligen glasbaksida generellt för jag är fascinerad av den oerhörda finmekaniken som ett välbyggt urverk representerar. Sen tycker jag nog att Rolex-verken är nog så snygga i all sin robusta enkelhet, ffa om man jämför med alla de klockor som har helt vanliga 2824 eller 7750 verk och som kommer med glasbaksida som standard. Min baksida kommer från Thomas Preik i Tyskland och klockan är trycktestad till 100 meter utan problem. Om jag någonsin befinner mig på mer än 100 meters djup har jag nog större bekymmer än om klockan håller tätt.

Sommarhälsningar
    garfield

djupdykaren, Vonlind, falten och 2 andra gillar detta.
  7. David

David Bödeln

Finns inte original, av goda skäl.