Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex GMT 116710 sug

Diskussion i 'Diskussion' startad av Chuck, 14 januari 2013.

1. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

OWG och lovat att aldrig byta bort min keeper 14060M pga känslomässiga skäl bla bla bla.... vem försöker jag lura, räknat ut att det cirka 8 månader för mig innan jag flippar och nu är det kanske dags igen. En annan här hemma lär också flippa om det blir av :lol:

Ni med keramik GMT SS som GS om ni har den eller ägt den, berätta gärna om era erfarenheter!

Cheers Chuck

2. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Har haft många klockor i mina ägor och måste jag välja så blir det GMTn, har sagt till min fru om jag måste sälja allt så är det den som blir kvar!

3. leben

leben El Patrón

Problemet är väl att ringen inte är chuckbar?

4. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Gillar den skarpt. Räknar med att naggge knåpar ihop en recension relativt omgående. :D

5. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Klart den är! den har ju triplockkrona :lol:

6. Genta

Genta Borgare

Är inne på min tredje GMT Ceramic SS och nu tänkte jag behålla den ett tag. Gillade den direkt när den kom ut med triplock-krona, grön visare och kraftigare boett samt nya länken (förutom polerad mittlänk som jag helst vill vara utan). Tyckte dock att det blev lite stökigt i längden med kraftiga, vita siffror på vridringen och de stora indexen på urtavlan m m och sålde. Ångrade mig efter ett år men flippade eftersom jag inte tyckte att jag använde GMT-funktionen tillräckligt mycket.

Har till slut kommit fram till att jag inte vill vara utan GMT-funktionen när jag är i andra tidszoner och jag tycker den är härligt intuitiv på Rolex variant. Kort sagt, jag kan varmt rekommendera klockan.

7. Den är riktigt fin! Skulle den keramiska varianten komma ut med en Pepsi så hugger jag direkt! Så är det bara :)
    GmtC är aldrig fel, suget efter den har aldrig kommit bort, men jag har aldrig kommit till skott, andra klockor har kommit i vägen :)

8. Rockenfeller

Rockenfeller Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Man börjar ju mer och mer snegla åt Rolex. Varken nyttigt för plånboken eller för fritiden, då man lätt går vilse bland alla referenser.
    GMTn är en absolut en av mina största favoriter. När ni visar så här fina bilder, blir man bara mer övertygad.

9. Ricrob

Ricrob Friherre

Snyggaste stål-Rollen imho! Vi ses i marshallens skugga Chuck

10. naggge

naggge Friends of KS

Någon sätter visst lite press på mig. Kan göra en kort recension i punktform här men mer får ni tyvärr inte.

Vad jag gillar mest med den:
    - Den keramiska vridningen
    - Maxi dial
    - De polerade mittlänkarna (även om dessa säkert kommer se ut som skit inom en ganska snar framtid)
    - Viklåset
    - Att det är den snyggaste stålrollen

Vad jag inte gillar med den:
    - Skillnaden i snabbjusteringen av länken är lite för stor för mig. Vid svullna handleder går den från lite för liten till för stor. Men sen har jag också flickhandleder.
    - Boxen känns billig i förhållande till innehållet. En plastbox med lite vikt papp som är klätt med tyg är inte vad man förväntar sig. Detta är ju inte specifikt för denna modellen men jag tycker Rolex kunde kosta på den lite mer.

Nöjda? :D

Bjuder såklart på några bilder också

11. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Tack naggge! Hoppas du är nöjd! Riktigt läcker är den.

12. naggge

naggge Friends of KS

Vansinnigt nöjd!

13. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Ser riktigt trevliga ut. Har inte fått tillfälle att antasta någon än.

Mårtenssons ur Brookfield