• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex GMT 1675/3, nipple dial *nytt pris*

Snårtas

Rolex
Nästa ur upp till försäljning! Har fått smak för guld och det var denna rackare som satte igång det. Halvguldet skall ut, och helguldet in.

Klockan servades på Bergströms i Göteborg i juli 2014 av föregående ägare. Spec/kvitto medföljer tillsammans med ett äkthetsintyg. Bergströms lämnar 2 års garanti på sin service. I övrigt inga tillbehör.

I samband med service så polerades både boett och länk. Länken är riktigt rasslig och sitter skönt på armen. Bezeln är lite trög, men går att vrida hela varvet runt. Bra gångreserv som sig bör efter en så nylig service. Fortar sig ca 4 sek/dygn. Har inte mätt upp amplitud, men även den borde vara hög efter servicen.

Några av er kanske följde den stormiga affär under vilken denna klocka köptes. Den blev stormig pga de små skador som finns på tavlan vid kl 11 och kl 12, där färgen har släppt. Troligen i samband med någon service. Ganska svårt att se, det är under vissa ljusförhållanden och vinklar som skadorna framträder. Insertet är lite repigt vid 2, samt mellan 6 och 8.

Tavla och visare matchar fint i stendött tritium.

Edit: Serienr 3,4 M, dvs från ca 1972.

Pris: 33 kSEK (tidigare 35 kSEK), passa på innan jag dumpar den till en näthandlare :)

Eftersom tavlan har små skador på sig som jag tycker att man bör se med egna ögon så säljer jag endast denna F2F, och då utan retur. Finns i Västerås på kvällar/helger och i Solna på dagtid.

IMG_5540.JPG
IMG_5541.JPG
IMG_5543.JPG
IMG_5544.JPG
IMG_5547.JPG
 
Topp